Tsukeo Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg prøvde å oppgradere min lille bærbare fra Windows 7 til Windows 10 i dag, men fikk en rar feilmelding jeg ikke før har fått. Fikk ikke søkt på Google, da jeg ikke visste hvordan jeg skulle oversette 'overvåkningsmodus' fra norsk til engelsk. Øverst i boksen sier den at min datamaskin ikke kan kjøre Windows 10, til tross for at 'Skaff deg Windows 10'-vinduet mener at datamaskinen min er kraftig nok til det. Videre i feilmeldingen får jeg beskjed om at 'Windows kan ikke installeres i overvåkningsmodus', noe jeg ikke aner hva skal bety. Har jeg gjort noe galt? Bilde av selve feilen. (Klikk for større bilde) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 "Monitoring mode" ? Aner ikke. Det kan virke som om PC'en din ikke kjører i "normal mode". Av og til når PC'en starter opp etter et krasj, kan den vise en svart skjerm med hvir skrift der du blir bedt om å velge "modus". Der skal du i hvert fall velge "Start Windows normally" (eller tilsvarende). En annen ting du kan prøve på er å stoppe alle andre programmer som kjører før du starter setup-programmet. Dette inkluderer alle småprogrammerer som kjører nede i nedre høyre hjørne ('systemtrauet'). Du kan også kjøre Task Manager for å se om PC'en holder på med noe 'bakgrunnsarbeid' som den bør gjøre ferdig før du starer setup-programmet. Hvis den ikke har vært påslått på en tid er den som regel en del ting som skal fikses før den er ship-shape. Kanskje du bare må vente litt før den er klar? Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Kan være at Windows kjører i "audit mode" av en eller annen grunn. Kan også være et eller annen virus/brannmur program, som stopper installasjonen. For å komme ut av "audit mode", så er den vanligste metoden å kjøre "sysprep /oobe" i et cmd vindu med admin privilegier. Lenke til kommentar
Tsukeo Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Kan være at Windows kjører i "audit mode" av en eller annen grunn. Kan også være et eller annen virus/brannmur program, som stopper installasjonen. For å komme ut av "audit mode", så er den vanligste metoden å kjøre "sysprep /oobe" i et cmd vindu med admin privilegier. CMD sier bare at sysprep ikke gjenkjennes som en ekstern eller intern kommando. Kjørte også i admin, og fra C:/ Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Se om du har en mappe som heter sysprep. Mulig du må kjøre fra selve sysprep mappa. f.eks c:\Windows\System32\Sysprep Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Se om du har en mappe som heter sysprep. Mulig du må kjøre fra selve sysprep mappa. f.eks c:\Windows\System32\Sysprep Man må gå dit med change directory (CD) eller inkludere path i sysprep kommando :c:\Windows\System32\Sysprep\sysprep.exe /oobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå