Gå til innhold

Spørsmål angående venteliste og å søke ledige studieplasser

kmoney

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg står som nr 9 på ventelisten på det studiet jeg helst vil inn på. Jeg ser at det studiet har ledige plasser på en annen høgskole. Om jeg da søker og får plass på den andre skolen, vil jeg da fortsatt kunne sto på venteliste til der jeg helst vil inn? Skjønte ikke helt hvordan det fungerte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at fristen for svar for ledige studieplasser nå har gått ut. Håper du fikk svar på det du lurte på. 

Jeg har også et nummer høyt oppe i rekken, og vil beholde dette. Det står eksplisitt på S.O sine sider at 

Får du eit tilbod om ein ledig studieplass kan du framleis behalde ventelisteplassen din, men da må du aktivt takke ja til ventelisteplass på nytt. Dette må du gjere sjølv om du ikkje ønskjer å takke ja til tilbodet du har fått om ledig studieplass.

Jeg ringte til S.O i dag, for å dobbelsjekke hvordan man "aktivt" takker ja på nytt, i og med at jeg svarte ja på tilbud om en ledig studieplass i går. Da sa vedkommende; "Har du fått kvittering på at du har svart? Svarte du på tilbud om ledig studieplass som du har fått de siste dagene?", ja, svarte jeg på begge deler, og fortalte også at når jeg går inn på "Status"-siden på S.O, står det status "Venteliste", og om jeg går inn på "Svarskjema" står det huket av for venteliste. Da sa vedkommende at "Svarskjema for akkurat denne biten er ikke helt klart ennå. Ble forsinket. Logg deg inn i morgen, så burde det ligge der da"... 

Så, slik jeg dobbelforsikret meg om; står det status "Ventelisteplass", og et tall, på status-siden, og det fortsatt er huket av med grønne kryss for venteliste inne på svarskjema, så er ting ok.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...