Agurk43 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Heia! Jeg vurderer å bytte bank, med påfølgende nytt kontonummer. Jeg lurer bare på hvor mange plasser jeg må si at jeg har endre kontonummer? Plassene jeg kommer på er: - Skatteetaten - Jobben Er det noen jeg har glemt av? Er så redd for å få penger på den kontoen jeg ikke eier lengre. Jeg vet det går an å holde den gamle kontoen i live, men jeg vil helst slippe det. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 sjekk hvor du har fått penger fra de siste par årene i nettbanken din. 1 Lenke til kommentar
m4rv Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Heia! Jeg vurderer å bytte bank, med påfølgende nytt kontonummer. Jeg lurer bare på hvor mange plasser jeg må si at jeg har endre kontonummer? Plassene jeg kommer på er: - Skatteetaten - Jobben Er det noen jeg har glemt av? Er så redd for å få penger på den kontoen jeg ikke eier lengre. Jeg vet det går an å holde den gamle kontoen i live, men jeg vil helst slippe det. Hei, Husk også alle steder du evt. har autotrekk i mnd. f.eks spotify, netflix etc Edit: Ser du tenker på penger inn.... Tenkte også på betalinger jeg... Endret 29. juli 2015 av m4rv Lenke til kommentar
xaco Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) overføring av avtalegiroer og efakturar tar ofte banken du bytte til seg av. Endret 29. juli 2015 av xaco Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Premier (Norsk tipping o.l.) Kjøpeutbytte (COOP, Trumf o.l) Lenke til kommentar
Agurk43 Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Penger ut er på en måte ikke så veldig viktig, i og med at jeg bare får en purring på det. Men hvis 10 000kr som jeg får igjen på skatten havner på en konto som jeg ikke disponerer så blir det noe annet. Tusen takk for forslagene! Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hvorfor skulle du ikke disponere den gamle kontoen din? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Nytter ikke å få skatteetaten til å skifte kontonummeret ditt Var innom der for 6 år siden og skulle endre kontoen, fikk tilogmed se at hun tastet nummeret og sånt, men har enda til gode å få det endret Dermed fikk jeg restsaktten på giro i år også, akkurat som jeg har gjort de siste 10 år.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Endret kontonummeret hos skatteetaten over nett for flere år siden. Gikk jo som smurt, det. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Etter at Skatteetaten innførte krav om at bankene du har konti i skal fortelle Skatteetaten om den kontoen kan brukes for utbetaling av skatt til gode per 31.12. (samleforskrift om tredjeparters opplysningsplikt § 5-3-4 (1) (a)) trenger du ikke bekymre deg for om Skatteetaten utbetaler til en konto som ikke finnes lenger. Med mindre du avslutter kontoen i tidsrommet 1.1. - 30.6 da. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå