Gå til innhold

Hvor må jeg oppgi nytt kontonummer?

Agurk43

Anbefalte innlegg

Heia!

Jeg vurderer å bytte bank, med påfølgende nytt kontonummer. Jeg lurer bare på hvor mange plasser jeg må si at jeg har endre kontonummer?

Plassene jeg kommer på er: 

- Skatteetaten

- Jobben

Er det noen jeg har glemt av? Er så redd for å få penger på den kontoen jeg ikke eier lengre. Jeg vet det går an å holde den gamle kontoen i live, men jeg vil helst slippe det.

Videoannonse
Annonse

Heia!

Jeg vurderer å bytte bank, med påfølgende nytt kontonummer. Jeg lurer bare på hvor mange plasser jeg må si at jeg har endre kontonummer?

Plassene jeg kommer på er: 

- Skatteetaten

- Jobben

Er det noen jeg har glemt av? Er så redd for å få penger på den kontoen jeg ikke eier lengre. Jeg vet det går an å holde den gamle kontoen i live, men jeg vil helst slippe det.

Hei,

Husk også alle steder du evt. har autotrekk i mnd.

f.eks spotify, netflix etc

Edit:

Ser du tenker på penger inn.... Tenkte også på betalinger jeg...

Endret av m4rv

Nytter ikke å få skatteetaten til å skifte kontonummeret ditt

Var innom der for 6 år siden og skulle endre kontoen, fikk tilogmed se at hun tastet nummeret og sånt, men har enda til gode å få det endret

Dermed fikk jeg restsaktten på giro i år også, akkurat som jeg har gjort de siste 10 år..

Etter at Skatteetaten innførte krav om at bankene du har konti i skal fortelle Skatteetaten om den kontoen kan brukes for utbetaling av skatt til gode per 31.12. (samleforskrift om tredjeparters opplysningsplikt § 5-3-4 (1) (a)) trenger du ikke bekymre deg for om Skatteetaten utbetaler til en konto som ikke finnes lenger. Med mindre du avslutter kontoen i tidsrommet 1.1. - 30.6 da. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...