Gå til innhold

GTX 970: Lav fps i CS:GO (130-180 Hz)?


jakobbg

Anbefalte innlegg

GTX 970: Lav fps i CS:GO (130-180 Hz)?

 

Hei,

 

Har montert et MSI Twin Frozr Nvidia GTX 970-skjermkort og hovedkortet i7-920 LGA1366 (Asus P6T SE), i tillegg til rundt 20GB RAM (og ein OCZ Vertex 4 250GB SSD). Alt er maskindelar frå ein eldre server, som no er kobla sammen med eit fint skjermkort for litt heftig spilling. Maskin har blitt reinstallert med ein rein Win7 Ultimate med nyaste Nvidia-driver.

 

Problemstilling: Får ein FPS på rundt 130-180 ved spilling i CS:GO. Kan ha lest på feil nettsider, men har fått antagelsen om at oppimot 300FPS burde vere relativt enkelt med det skjermkortet. Stemmer dette?

 

Spørsmål: 

 

a) Er det feil med skjermkortet mitt (reklamasjon)?

b) Blir FPS lav pga ein litt aldrande CPU?

c) Er det innstillingar i Nvidia sitt kontrollpanel/CS:GO som kan gi meg forbetringar i ytelse?

 

Av spesielle innstillingar har eg allereie slått på "High performance" på "Texture filtering - Quality". CS:GO har alt på maks, med unntak av VSync. FPS er meir eller mindre uberørt av endring i oppløysing (1920x1080 og 1280x960)

 

Om litt av svakheten ligg i CPU ser eg allereie for meg at eg kjem til å gå til innkjøp av toppmodellen av Skylake så fort den blir tilgjengeleg :-).

 

3DMark Fire Strike benchmark:

 

post-94341-0-49746000-1438171961_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra skjermkort hjelper lite om CPUen din ikke holder med. Jeg har også ett 970 kort, byttet nylig fra en maange år gammel CPU til en helt ny CPU (4790k).

 

Forskjellen var ekstrem, med gammel CPU hadde jeg så dårlig fps at det nesten ikke gikk å spille, nå derimot, har jeg mer fps enn jeg trenger :D

Lenke til kommentar

SKjermkortet ditt er "way overkill" for CS:GO, og at ytelse er uendret uavhengig av oppløsning bekrefter det. 

Lillebroren min ligger på ca 230 fps +/- med en uklokket i5-2500K og GTX 970 med 1920x1080 med de fleste detaljer på low mener jeg å huske (er vel sånn pr0sene spiller?) :)

 

Om du har mulighet for å slenge en overklokk på CPU, så ville jeg sett om det gir deg en boost. CS:GO handler hovedsakelig om CPU ytelse.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

prøv å overklokk, men ny cpu vil nok være på sin plass. 300 fps i cs go krever høy entrådsytelse da spillet er dårlig optimalisert for multicore.

en overklokket sandy/ivy/haswell vil være veien å gå eller som du selv sier, vente på skylake :)

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Må huske på skjermen din og hjelper ikke og kjøre 300fps når skjermen er på 60HZ. Bare for og si det veit hva du mener men over 144hz uansett vil du ikke merke mer fps i forskjel til hva skjermen er på, Det vil bare påføre screen tearing men kjører selv på 300fps med en 120HZ skjerm.

Endret av Virus4K
Lenke til kommentar

CS:GO er ikke så bra optimalisert. Jeg har to 980Ti kort og spiller i 4K oppløsning, og får høyere fps med begge korta i SLI, MEN det lagger faktisk og minimum fps dropper lavere. Så hvis jeg disabler SLI og bare kjører med singel 980Ti, så går det smooth....selv med 8X AA i 4K. Sier sitt om det spillet :p

 

Edit : Eller at nVidia driverene for CS:GO er bugga. Who knows.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

CS:GO er ikke så bra optimalisert. Jeg har to 980Ti kort og spiller i 4K oppløsning, og får høyere fps med begge korta i SLI, MEN det lagger faktisk og minimum fps dropper lavere. Så hvis jeg disabler SLI og bare kjører med singel 980Ti, så går det smooth....selv med 8X AA i 4K. Sier sitt om det spillet :p

 

Edit : Eller at nVidia driverene for CS:GO er bugga. Who knows.

Alternativ forklaring: SLI og CFX bruker en ræva løsning som er designet for å få ekstra poeng i benchmarks, og uansett hvor mye man lapper på løsningen med frame-pacing og annen patching blir ikke løsningen optimal eller god:

 

Ekstra CPU-tid brukes for å synkronisere kortene, CPU er den største flaskehalsen i søken etter stabile 120/144 fps.

Ekstra forsinkelse oppstår som følge av at det er ekstra framebuffere i lufta.

Ekstra ventetid før spillene kan spilles som følge av at det nesten aldri fungerer bra ved lansering.

Potensielt microstutter, det at du nevner at spillet kjører bedre uten SLI er et klassisk tegn på akkurat dette.

Lavere overklokker av både CPU og GPU.

 

Til gjengjeld får man:

Høyere framerate, så man får større e-penis.

Muligheten til å kjøre spill brukbart i høyere oppløsninger, selv om 1920x1080 eller 2560x1440 oppskalert til 4K i de fleste tilfeller vil være helt fint.

Lenke til kommentar

 

CS:GO er ikke så bra optimalisert. Jeg har to 980Ti kort og spiller i 4K oppløsning, og får høyere fps med begge korta i SLI, MEN det lagger faktisk og minimum fps dropper lavere. Så hvis jeg disabler SLI og bare kjører med singel 980Ti, så går det smooth....selv med 8X AA i 4K. Sier sitt om det spillet :p

 

Edit : Eller at nVidia driverene for CS:GO er bugga. Who knows.

Alternativ forklaring: SLI og CFX bruker en ræva løsning som er designet for å få ekstra poeng i benchmarks, og uansett hvor mye man lapper på løsningen med frame-pacing og annen patching blir ikke løsningen optimal eller god:

 

Ekstra CPU-tid brukes for å synkronisere kortene, CPU er den største flaskehalsen i søken etter stabile 120/144 fps.

Ekstra forsinkelse oppstår som følge av at det er ekstra framebuffere i lufta.

Ekstra ventetid før spillene kan spilles som følge av at det nesten aldri fungerer bra ved lansering.

Potensielt microstutter, det at du nevner at spillet kjører bedre uten SLI er et klassisk tegn på akkurat dette.

Lavere overklokker av både CPU og GPU.

 

Til gjengjeld får man:

Høyere framerate, så man får større e-penis.

Muligheten til å kjøre spill brukbart i høyere oppløsninger, selv om 1920x1080 eller 2560x1440 oppskalert til 4K i de fleste tilfeller vil være helt fint.

 

 

Du har nok rett der ja. Jeg kjører SLI for å i det hele tatt få spillbar fps på min 4K skjerm. Så gir også 2 stk skjermkort mer PPD i foldinga også. Det optimale er ett kraftig kort, men da må man oppgradere oftere også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...