Gå til innhold

[Løst] Er dette en scam av en eller annen måte?

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe annet sted å legge den her inne, så gjerne flytt den hvis det er feil.

Jeg har lagt ut en forforsterker til salgs på avforum.no og Finn.no

Ble i dag kontaktet av en som snakker engelsk.

I første epost så spurte ham om den fortsatt var tilgjengelig og hva prisen var.

I svart så fikk jeg dette:

Thanks for the prompt response. I am ready to buy it now as a Birthday gift for my son and i am at sea at the moment as i am a marine engineer and due to the nature of my work, phone calls making and visiting of website are restricted but i squeezed out time to check this advert and send you an email regarding it. I really want it to be a surprise for My son so i wont let him know anything about it until it gets delivered to him, i am sure he will be more than happy with it. I insisted on PayPal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address and the price so i can make the payments asap for it and pls if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to www.paypal.com and get it set up, after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with paypal so as to put the money through. I have a pick up agent that will come and pick it up after i have made the payments...Thanks!!!

Når jeg holder musepekeren over linken til paypal, så linker den til paypal.com som det står.

Jeg får litt scam følelse av dette. Og vet at Paypal vil tilbake betale han hvis han melder inn at han er blitt lurt osv, så vips så er jeg uten penger og utstyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mistankene dine er riktig. Dette er garantert en scam. Slike henvendelser er veldig vanlig på Finn.no og har fått flere selv der det er åpenlyst at de prater dritt. Spesielt populært på telefoner og nettbrett. Ville kontaktet finn.no og meldt ifra, da de kanskje har noe info om personen som sendte mailen da jeg regner med det gikk via deres nettsider. Mulig de kan sperre IP-en eller noe.

Lenke til kommentar

Han sier jo at han isåfall har en "pick up agent" som skal komme å hente utstyret for han. 

Da hadde jeg sagt at personen som skal hente utstyret får ha med seg kontanter og betale. Så kan personen her heller overføre penger via paypal til sin "pick up agent".

Endret av Tr4p#2665
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har solgt en god del telefoner på finn.no. Jeg oppgir aldri e-post adresse, men lar i stedet folk kontakte meg på telefon. Det siler ut se useriøse samt de som ikke kan snakke norsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...