RoninMasao Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Hei! Jeg skulle gjerne hatt hjelp til å velge rett sykkel, så jeg ikke går på noen smell! Har dessverre ikke klart å sette meg inn i hva som er bra og dårlig av utstyr om dagen, men det har sikkert noen her stålkontroll på. Sykkelen kommer til å bli definitivt mest brukt på asfalt, men noe grus, men ikke noe heftig offroad sykling. Tenker at dempegaffel er helt unødvendig for mitt bruk. Vil ikke overstige 6000 kr, men vil ikke gå i noen billigst mulig felle! Har funnet disse: Merida Speeder T2 Gent Hybridsykkel 2014 hos oslo sportslager (lav vekt, hydrauliske bremseskiver. Kr 5999,-) White SC Comp FF hybridsykkel 15 (kr 5999,-) hos XXL Merida Crossway Montezuma Gent-D hybridsykkel 2015 Hos oslo sportslager (kr4999,-) Som alle andre vil jeg ha mye sykkel for pengene! Håper noen kan hjelpe, og kom gjerne med forslag til andre sykler, men da til under 6000,- Endret 29. juli 2015 av RoninMasao Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Hva trenger du hjelp til? Det er jo bare å velge mellom de tre alternativene... Kanskje Bikeshop har noe som frister mer..http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Hybridsykkel Endret 29. juli 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Hva trenger du hjelp til? Det er jo bare å velge mellom de tre alternativene... Kanskje Bikeshop har noe som frister mer.. http://bikeshop.no/Sykkel/Komplette-sykler/Hybridsykkel Tenkte at noen andre mer kvalifiserte synsere enn meg selv kunne gi en pekepinn på hva som er bra/best med de forskjellige syklene! ? Sikkert gode alle sammen, men om en gir mer sykkelglede for pengene enn de andre håper jeg å finne den sykkelen. Takk for tipset om bikeshop! Har vært innom den også og kikket litt.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Som sagt før, vurderer du hybrid, kjøp cyclocross. Du får fordelene til en hybrid, men sykkelen har også racer-egenskaper. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Som sagt før, vurderer du hybrid, kjøp cyclocross. Du får fordelene til en hybrid, men sykkelen har også racer-egenskaper. Takk for tipset! Men der blir budsjettet sprengt i fillebiter.. Kanskje eg rett og slett bør vurdere å øke budsjettet litt.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Takk for tipset! Men der blir budsjettet sprengt i fillebiter.. Kanskje eg rett og slett bør vurdere å øke budsjettet litt.. Jeg skulle egentlig kjøpe hybrid, fordi jeg skulle ha en pendlersykkel. Endte opp med en cyclocross, og jeg sprengte også budsjettet. Det angrer jeg ikke på, for sykling ble mye mer enn bare til/fra jobb. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Takk for tipset! Men der blir budsjettet sprengt i fillebiter.. Kanskje eg rett og slett bør vurdere å øke budsjettet litt..Jeg skulle egentlig kjøpe hybrid, fordi jeg skulle ha en pendlersykkel. Endte opp med en cyclocross, og jeg sprengte også budsjettet. Det angrer jeg ikke på, for sykling ble mye mer enn bare til/fra jobb. Ser de billigste cyclocross syklene ligger på 7000,- Men vegrer meg for å kjøpe det "billigste" av noe som helst! Noen som har peiling på om Merida CX100 Claris 15 eller Merida CX3 2014 er ok? De koster begge 7000,- på XXL Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Av de du linket til først ville jeg gått for speeder t2 siden den har giring for landevei istedet for terreng som de to andre har (Etter det jeg kan se) Jeg misliker imidlertid at det er en 3x9 fremfor en mer moderne 2x10 girkonfigurasjon. (Men de andre er enda mer gammeldagse) Når det gjelder CX sykler blir prisen veldig raskt høyere* så lenge man vil ha hydrauliske bremser da bremsehendler for bukkestyre og hydraulikk fortsatt ikke har kommet ned i de rimelige prisklassene. Når det er sagt så kan man jo kanskje klare seg med mekaniske bremser og oppgradere til hydrauliske senere, men om da bakgiret ikke er x10 eller nyere betyr det en oppgradering av bakhjul også. Jeg ville vurdert Specialized Source elite disc. Den koster nok noe mer, men kommer med bagasjebrett og skjermer, noe jeg på det sterkeste vil anbefale deg å anskaffe uansett sykkelvalg når du skal bruke den til jobb (Aldri mer ryggsekk). Den kommer også med lys og dynamonav. *) I.e. du trenger å legge til et '1' tall foran prisen du opererer med nå. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 29. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har mekaniske skivebremser på min cyclocross, og selv det fungerer mer enn bra nok. Faktisk synes jeg det er en fordel siden jeg bruker den som transportsykkel, da er det lett å holde den vedlike på egen hånd. Har riktignok hydrauliske skivebremser på raceren, men den bruker jeg ikke daglig. Cyclocross har landeveis girsystem. Det mest moderne er 2x11, jeg har det, da blir det veldig likt som på racer. Og det er det man bør gå for, dvs ikke lavere enn Shimano 105 gir. Alt under (Tiagra, Sora etc) er 10-delt eller mindre. Ja, man bikker 10000, men kvaliteten blir da deretter. Altså, jeg har vært på mange langturer på min cyclocross, det blir nesten som å sykle på en fullblods racer. Ikke like rask, men veldig behagelig grunnet tykkere hjul. Husk, snart starter høstsalget, så da gjelder det å holde øynene åpne. Fullt mulig å gjøre gode kjøp da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå