Gå til innhold

Kjøpe windows 10 fra piratversjon av windows 7

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvis man hypotetisk sett har en piratversjon av Windows 7, angrer på sine synder og ønsker å kjøpe Windows 10.. Hva er enkleste/billigste måte å ordne dette på?

Det ønskes å laste ned ISO filen for å ha den på en USB pinne, og versjonen må være slik at den kan brukes igjen ved reformatering og slikt.

Det er et virrvarr av informasjon rundt dette oppgraderingssystemet men sliter med å finne svar på akkurat denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som lønner seg mest ville vel vært å kjøpe den billigste versjonen av ekte versjon av windows 7 eller 8.1 og deretter oppgradere til windows 10 når det kommer ut nå straks. Er ingen mulighet å oppgradere fra piratversjon til ekte. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Syns dette er veldig merkelig jeg. Det er altså best å kjøpe Windows 7, reinstallere dette for å så oppgradere derifra til Windows 10?

Jeg vet at jeg ikke kan oppgradere fra piratversjonen men jeg tenkte å bare kjøpe Windows 10 direkte istedet, blir dette mye dyrere?

Når jeg prøver å finne ut hvor jeg kan faktisk betale penger og få ISO filene og CD key til windows 10 ender jeg bare opp i masse fjas om den gratis oppgraderingen. Er oppgraderingen faktisk helt gratis eller kommer de til å kreve penger etter et år?

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekker var win 10 200kr dyrere ca enn win 8.1, men for å slippe bryet kan du alltids kjøpe win 10 direkte. Men vet ikke om microsoft har begynt å selge det enda fra sine sider. 

Men oppgraderingen er gratis ja for alltid. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Har man studentbevis kan windows 8.1 Pro kjøpes for 479.- på Microsoft store.

Nedlasting er setup fil (exe) og lagre til bootbar USB eller ISO for senere installasjon eller på annen maskin.

Eller så er windows 8.1 retail (non pro) priset til 939,- på samme sted.

Lenke til kommentar

Foreløpig kan man kjøpe (få) oppgradering 7/8/8.1 => 10.

Da er dette måten å gjøre det "i dag" fo en lovlig billig kvalifisert ikke oem lisens.

De to ulike 8.1 ugangspunktene vil ta en til enten Windows 10 pro eller windows 10 Home.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det florerer av informasjon og "panikk / kaos" rundt Windows 10 om dagen.

Men alle kan oppgradere til Windows 10, også de som ikke har "ekte Windows" i følge Microsoft.

Hvis ikke din Windows 10 blir aktivert, vil du få tilbud om å kjøpe en lisens direkte fra Microsoft. Antar prisen ikke blir dyrere enn OEM, muligens noe billigere. OEM lisens ligger vel på 800kr/1900kr avhenging av om det er Home/Pro.

Lenke til kommentar

Men alle kan oppgradere til Windows 10, også de som ikke har "ekte Windows" i følge Microsoft.

Hvis ikke din Windows 10 blir aktivert, vil du få tilbud om å kjøpe en lisens direkte fra Microsoft. Antar prisen ikke blir dyrere enn OEM, muligens noe billigere. OEM lisens ligger vel på 800kr/1900kr avhenging av om det er Home/Pro.

Prisene under OEM ligger jo alltid under retail, så tviler litt på det. 

Lenke til kommentar

Blir jo slik selvsagt . Men "i dag" i skrivende stund er det vel kun den prekvalifiserte oppdateringen som er tilgjengelig eller ?

Finner jo ikke noe windows 10 på Microsoft store enda.

Jeg skjønner heller ikke alt hastverket.

Digital distribusjon til mange millioner worldwide samtidig kan jo overbelastet hele internett og isp'er. Så det er smart sik det nå gjøres.

Lenke til kommentar

Fikk denne prisen da jeg prøvde å gjøre om en "pirat kopi" til ekte versjon:

win10rtmnonb_009.jpg

Men det var før i dag. Skal prøve å se nå...

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Windows 10 på 3 Maskiner . En var oppdatering fra Windows 7 Ingen feil. maskin Nr 2 Windows 8.1 Ingen Feil. Maskin Nr 3 som er en test maskin med Pirat Windows 7 Sier at windows er aktivert og kjører 10 Pro. Så vet ikke hva microsoft her gjort men folk finner det vel ut etter noen par dager

Endret av Zisum
Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Windows 10 på 3 Maskiner . En var oppdatering fra Windows 7 Ingen feil. maskin Nr 2 Windows 8.1 Ingen Feil. Maskin Nr 3 som er en test maskin med Pirat Windows 7 Sier at windows er aktivert og kjører 10 Pro. Så vet ikke hva mircosoft her gjort men folk finner det vel ut etter noen par dager

Ja funker nå, og vil sikkert funke i en god tid, så du blir vant til å bruke det, så blir plutselig lisensen ugyldig (kan tenke meg om ett år når gratis tilbudet er over), så må man enten legge tilbake gammel pirat kopi av Win7/8.x eller kjøpe Win10 til en dyr penge.

Lenke til kommentar

Dustin har priset Windows 10 Home til 1195,- og Windows 10 Pro til 1695,- DVD OEM box.

Da vet man det. Det ligger på ca samme hos alle andre i prisjakt , ikke lagervare noe sted.

Leverings tid , ikke på lager , 48t står det .

Det er kun digital distribusjon som er i gang (som annonsert tidligere)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det sies at dem som oppgraderer fra pirat 7, med DAZ loader, blir merket som ekte ved oppgradering.

Litt usikker på 8.1 med kms aktivering enda..

Har selv testet litt med pirat og ekte..

Hadde en virtuell maskin jeg prøvde clean install på, og aktivering via KMS.. den ble aktivert for 180 dager.. Men.. tror muligens jeg hadde aktivert den fra før.. og da vil den jo uansett aktiveres igjen ved re-install, som jeg gjorde..

Tok en clean install av 10 på en maskin som aldri har hatt det, og prøvde KMS aktivering.

Aktivering gikk igjennom.. men jeg fikk ikke endret temaer osv.. så Windows merka at noe ikke var som det skulle.. tok en restart, og prøvde å endre tema igjen.. da gikk det..

Men Windows står nå som uaktivert.. og slmgr /xpr viser at Windows er i varslingsmodus.

*edit*

Prøvde å få KMS til å bruke Volume Lisensen som ble brukt til Windows 10 Insider versjonene.. Fikk lagt den inn, men ikke aktivert med MS.. Men KMS aktiverte den fint.. og viser nå at Windows er aktivert til 25.01.2016.
Så.. på en måte er vel aktiveringa knekt allerede.. dem trenger bare å oppdatere KMS programmene med nye keys..
KMS programmet gjenkjente også Windows 10 Pro som 8.1 Pro..

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Jeg får fortsatt opp prisen på 2.399 kroner om du skal bytte fra piratkopi til ekte Pro (OEM). Så det koster å være pirat denne gangen.

Kan jo være at prisen går ned etter ett år, når gratis tilbudet er over. Men nå, er det prisen du må betale til Microsoft i alle fall.

290715win10ekte1.jpg

Lenke til kommentar

Har en PC med W7 der det er kjørt removeWAT, og her kommer det ikke noe ikon for oppdatering. Noen triks for å få det til, eller er den ikke "mottakelig" for oppgradering?

Det er en gammel og utdatert måte å få en piratkopi på, så den er det nok ingen triks for å få til å virke.

Husk alle med piratkopier som får aktivert nå, får seg nok en overraskelse (vil tippe etter ett år når gratis tilbudet er over).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...