Gå til innhold

Streaming Xbox one spill til PC

Sparrk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt enig! Skal vi stille alle Xbox One relaterte spm i den samletråden? Idiotisk. Men lurer på det samme. Er det masse delay? Kan se for meg at det vil bli et problem. Men i mange tilfeller kan jeg se for meg at det er bedre enn å bruke TV. Jeg har en LG 3D TV som det er horribel forsinkelse på, så jeg måtte lage en egen plass til Xbox'en i stua som jeg har koblet opp til en pcskjerm. Om du streamer til pc og har en ræva pcskjerm så vil det bli forsinkelse. Så for å legge til litt på spm til trådstarter: Er det noen med en god pcskjerm som har prøvd dette? Og er det via trådløst eller kablet system?

Lenke til kommentar

Jeg har testet dette en stund. Hos meg er Xbox One konsollen tilkoblet med Wi-Fi mens PC-en er kablet.

Opplevelsen er overasskende bra, og helt spillbart. Slik det er hos meg er delay nærmest ikke eksisterende men bildekvaliteten er redusert noe, mest sannsynlig et kompromiss for å unngå lag. Men det er noe jeg absolutt vil benytte meg av videre, så jeg er altså tilfreds med hvordan det fungerer her hos meg.

Når det er sagt er det jo ingen grunn til at det skal fungere dårligere hos andre, men litt lokale forhold må man jo regne med. Dersom man benytter Wi-Fi på begge enhetene tviler jeg på at det vil fungere like knirkefritt. Og om man benytter en trådløs router som har veldig mange enheter tilkoblet vil det også fort bli en del forsinkelser. Routeren min er bare standard fra Altibox, men til gjengjeld har jeg kun Xbox One og en mobiltelefon tilkoblet via Wi-Fi når jeg streamer, så hos en storfamilie må det nok noe heftigere til :)

Dersom du har Windows 10 er det forresten ingenting i veien for å prøve med en gang. Det er nærmest ingenting som må settes opp, så det er mer eller mindre plug-and-play. Dette blir som nevnt over såpass lokalt at det er ingen som kan gi et nøyaktig svar på om dette er noe som vil fungere hos deg/dere.

Lenke til kommentar

Helt enig! Skal vi stille alle Xbox One relaterte spm i den samletråden? Idiotisk. Men lurer på det samme. Er det masse delay? Kan se for meg at det vil bli et problem. Men i mange tilfeller kan jeg se for meg at det er bedre enn å bruke TV. Jeg har en LG 3D TV som det er horribel forsinkelse på, så jeg måtte lage en egen plass til Xbox'en i stua som jeg har koblet opp til en pcskjerm. Om du streamer til pc og har en ræva pcskjerm så vil det bli forsinkelse. Så for å legge til litt på spm til trådstarter: Er det noen med en god pcskjerm som har prøvd dette? Og er det via trådløst eller kablet system?

Usikker på hvor god PC-skjerm du tenker på her, men jeg har en helt OK Samsung S24B350. Alle spillene jeg har spilt har hatt overasskende lite delay, men jeg skal teste noen skytespill i løpet av dagen og se om jeg merker noe mer der

Lenke til kommentar

Har reservert meg for å få W10 men det har ikke blitt tilgjengelig enda. Gleder meg veldig. Har frem til nå spilt på 83" lerret. Det er gøy det men litt slitsomt til tider. PC og xbox er kablet hos meg gjennom via asus ruter. Har altibox 80/80. Håper jeg får prøvd det idag, skal gi en tilbakemelding på hvordan det gikk.

Lenke til kommentar

Får dere lyd på pcen når dere streamer? jeg får ikke det  :huh:

Jeg får lyd gjennom headsetet. 

Men er ikke fornøyd, grafikken ble dårligere og mer uklar enn hva jeg har på projektoren. Bilde føler jeg det er delay på. Kontrolleren var også mindre responsiv... 

PC og xbox er kablet via en asus ruter og streamingen står på høy kvalitet. Ikke veldig imponert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...