Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hylelyd og røyk etter motorbytte - Audi A4

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Audi A4 2006 2.0tdi som jeg har byttet motor i nettopp. Når den nye (brukt motor ca 71000km) motoren ble satt inn og bilen starta så gikk den som en klokke. Kjørte den varm på tomgang, fortsatt fin lyd og gange.

Jeg hadde bestilt ny slave sylinder til clytchen, derfor ble bilen ikke testkjørt. Når denne delen kom og skulle bli satt inn, klarte jeg utrolig nok å miste den pinnen som trykker på clutchen inn i clutchhuset..... Så da løsnet jeg motor og gir for så å skue de fra hverandre så datt den pinnen ut. Alt ble skrudd sammen igjen, men når jeg nå starta opp så kom det en svak hylelyd. Den kom og gikk, ble svakere og sterkere. Kanskje jeg begynte å bli paranoid? Så tok jeg meg en liten kjøretur for å få bilen varm. Clutchen funka perfekt (ny clutch og slavesylinder, men svinghjul fra den gamle motoren (175000km). Lyden ble bare sterkere og sterkere... Jeg stoppa og åpnet panseret, så kom det litt/en del røyk. Tilsynelatende fra front og bakkant av motor, så ut til å komme mest i fra bakkant.

Nå forstår jeg ingenting, og håper noen her kan hjelpe meg. Bilen står nå på riksveien

riksveien...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...