Khaffner Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Jeg har en maskin som opprinnelig har Win7Prox64en. Da Windows 8 kom, kjøpte jeg en oppgraderingslisens. Denne er ment til å brukes når man oppgraderer fra Win7Pro til Win8Pro. I ettertid har jeg også testet at denne funger til clean install av Windows 8.1Pro. Dog med noe knot i registeret om jeg husker rett. Men nå som Windows 10 har kommet - vil den nøkkelen fungere med clean install av Windows 10 Pro på samme maskin? Endret 29. juli 2015 av Khaffner Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Du må først oppgradere pcen du har i dag, der kan du velge å ikke beholde noe. Så får du en clean install og en aktivert Windows 10. Senere kan du bruke .iso filen (bruk dette for å lage en slik fil: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10til å gjøre en clean install på f.eks en ny harddisk på samme pc, og Win10 vil bli automatisk aktivert. Men selve nøkkelen til Win7 eller Win8 funker ikke på Win10. Så du må gå den veien jeg nevnte. Endret 29. juli 2015 av myhken 1 Lenke til kommentar
KimL Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg ville brukt YUMI til å lage .iso fil Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg ville brukt YUMI til å lage .iso fil Hvorfor det, når det programmet jeg linket til gjør jobben, og lar deg velge språk, versjon og bit versjon? Hva er bedre med YUMI, når du har en pakke som gjør alt i en operasjon allerede, direkte fra Microsoft? Lenke til kommentar
KimL Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Vel linken funker ikke og av erfaring er YUMI solid. Edit: bare sånn om han får problemer med booten, kan det være YUMI funker. Endret 29. juli 2015 av KimL Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Finnes det noen Product Key lengre i Windows 10 etter oppgraderingsjobben? Fungerer det å benytte verktøy (utilities) ala produkey på Windows 10, får man da den ordentlige produktnøkkelen, og kan denne reinnstalleres med? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Vel linken funker ikke og av erfaring er YUMI solid. Edit: bare sånn om han får problemer med booten, kan det være YUMI funker. Nå er linken fikset, og det programmet gjør alt for deg, og det er Microsofts eget program. Slik ser det ut, og du får en bootbar minnepenn eller .iso fil (som kan legges til en minnepenn eller DVD med f.eks windows 7 USB tool som er gratis fra Microsoft) Stemmer ikke det som står nederst der, for du kan bruke Windows 7 USB tool til å legge .iso filen på en minnepenn. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Finnes det noen Product Key lengre i Windows 10 etter oppgraderingsjobben? Fungerer det å benytte verktøy (utilities) ala produkey på Windows 10, får man da den ordentlige produktnøkkelen, og kan denne reinnstalleres med? Om du leser de to hovedtrådene i dette forumet om Win10, så ville du sett svaret på dette allerede. Alle oppgraderingsnøkler er like i hele verden, unntatt Kina. Så nei, du kan ikke hente ut nøkkel til bruk senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå