Gå til innhold

CoolerMaster Cooldrive4

deviant

Anbefalte innlegg

Cooldrive4 økte effektivt idle temperaturen på min Maxtor 7200RPM 120GB med 8 grader i forhold til vanlig montering i kabinettet. Montert utenfor kabinett var differansen 10 grader. Trenger du noe til å kjøle diskene dine foreslår jeg at du leter etter et alternativt produkt.

Dersom du hovedsaklig er på jakt etter termometer, viftekontroll eller noe som bare ser kult ut foreslår jeg AeroGate II i stedet. Dette er samme produkt, uten boksen for harddiskmontering, og ligger en hundrelapp under i pris.

Min CoolDrive4 er pent pakket tilbake i esken sin, og levert tilbake til butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Cooldrive 4 er også pent pakket tilbake i esken og sendt tilbake til levrandør. Måtte kutte av vifteledningene på ei vifte med 4pins kontakt. Uheldigvis klarte de to vifteledningene å oppnå kontakt med hverandre. Pang sa det i Cooldriven, men maskina slo seg av uten videre skade. Har nå lært at man alltid bør isolere åpne ledninger :D

Cooldriven ser ikke ut til å ha tatt noen form for utvendig skade, får bare håpe at jeg får tilsendt en ny på garantien. Hardisk kjølingen var heller skuffende. Oppnådde bare 2 grader med hardisken plassert i cooldriven.

Endret av eX_treme
Lenke til kommentar
Min Cooldrive 4 er også pent pakket tilbake i esken og sendt tilbake til levrandør. Måtte kutte av vifteledningene på ei vifte med 4pins kontakt. Uheldigvis klarte de to vifteledningene å oppnå kontakt med hverandre. Pang sa det i Cooldriven, men maskina slo seg av uten videre skade. Har nå lært at man alltid bør isolere åpne ledninger :D

Cooldriven ser ikke ut til å ha tatt noen form for utvendig skade, får bare håpe at jeg får tilsendt en ny på garantien. Hardisk kjølingen var heller skuffende. Oppnådde bare 2 grader med hardisken plassert i cooldriven.

Med mindre de kan bevise at det er din feil så får du nok ny, men det er jo egentlig ikke deres feil...

Hvis ikke de godtar det på garantien blir det dyr lærepenge :!:

Lenke til kommentar
Fikk min CoolDrive4 tilbake fra Komplett/Datakjeden i Bergen.

I test målte butikken ingen temperaturdifferanse (målt med ekstern sensor, oppå disken). De viste forøvrig til at kjøleren var laget for høye kabinett temperaturer (40 grader ble nevnt.) Konklusjon: Produktet fungerer som det skal.

Personlig synes jeg kanskje at intern sensor burde benyttes under test, og at man må kunne spore temperaturforbedring for å kalle det en kjøler.

Det kan vel ikke være vanlig med 40 grader i kabinettet?

Jeg endte med å skru av "boksen" for HDD, og montere den som en Aerogate. Jeg ville uansett kjøpt en Aerogate II og gidder ikke krangle over 100 lappen i prisforskjell, men Komplett/Datakjeden får et lite minus i min bok.

*et lite sukk*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...