Gå til innhold

SNIKTITT: Microsoft Windows 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei du uninstallerer ved å skrive kommando.

Hvorfor det ikke er laget snarvei for å uninstallere dette er vel fordi Microsoft vil at folk skal bruke Onedrive, forståelig nok. (bruker det selv)

Steg 1: taskkill /f /im OneDrive.exe

Steg 2: %SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Da må jeg bare gjettet

jeg antar at det er fordi Microsoft fik det litt for travel med å få utgitt windows 10.

så travelt at ikke alt er like god testet for forbruker massene

Jaha?

Flere millioner testere og du konkludere med dette?

ja,  det tar jo tid å finne alle feil

og ikke mist det tar jo også tid å få rett opp i feil som blir funnet .

Da er det nok slik at for å rekke å bli ferdig til lansering så må de prioritere hva de skal fikse , hva som er viktig å få rett opp i og hva som ikke er så viktig

Lenke til kommentar

Nei du uninstallerer ved å skrive kommando.

Hvorfor det ikke er laget snarvei for å uninstallere dette er vel fordi Microsoft vil at folk skal bruke Onedrive, forståelig nok. (bruker det selv)

Steg 1: taskkill /f /im OneDrive.exe

Steg 2: %SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

Nettopp. Som jeg skrev må man gjennom CMD (Command Prompt). For å fjerne alle spor av programmet må du ha enda flere kommandoer. 

Jeg er enig i konklusjonen din - Microsoft vil at vi skal bruke OneDrive, men jeg foretrekker å velge selv hvilket "skyprogram" jeg bruker. Hvis jeg ville at slike valg ble tatt for meg så hadde jeg brukt OSX, og hvis jeg ønsket å konfigurere ting med kommandoer så hadde jeg brukt Linux. Men nå bruker jeg Windows fordi de tradisjonelt sett har gitt muligheten for konfigurering av det aller meste på en relativt enkel måte. Som sagt så virker det som de er på vei bort fra den filosofien, og det synes jeg er synd. Får håpe Windows 10 blir forbedret på dette punktet - det er i hvert fall en forbedring fra Win 8 så langt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...