StoltHD Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel? Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc) Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ... Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel? Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc) Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ... Det står på undersiden, problemet var vel mer å få tak i Windows 7 iso. Lagde uansett en egen tråd på det, så fikk ordner det Lenke til kommentar
serik Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Jeg tok en vanlig oppgradering av win10 fra win8.1 og alt fungerer veldig bra. Usikker på om det er like smertefritt i fra win7. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Skal oppgradere til Windows 10, men tenker å sette inn en ny ssd disk samtidig. Hva er enkleste måten å gå frem da når jeg ikke har en lisensnøkkel? Oppgraderer fra Windows 7, og har ikke den lisesensnøkkelen (Acer bærbar pc) Lisensnøkkelen ligger i mest sannsynlig i UEFI, ferdig registrert ... Det står på undersiden, problemet var vel mer å få tak i Windows 7 iso. Lagde uansett en egen tråd på det, så fikk ordner det Det enkleste er vel å klone den disken du har over til den nye SSD'en. Da har du en ferdig Win7-installasjon som enkelt og greit kan oppgraderes til Win10. Og skjærer det seg fullstendig, så kan du bare sette inn den gamle disken og være tilbake der du startet. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Hadde allerde oppgradert til Windows 10 på den gamle harddisken, når jeg spurte om hjelp her. Lenke til kommentar
cabicom Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Går ikke å justere lysstyrken. Herlig! Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Går ikke å justere lysstyrken. Herlig! Noen som vet hvordan? Du har alle drivere innlagt? Microsoft er blidd flinke til dette men det mangler fortsatt litt. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Går ikke å justere lysstyrken. Herlig! Noen som vet hvordan? Du har alle drivere innlagt? Microsoft er blidd flinke til dette men det mangler fortsatt litt. Det funker på min Yoga 2 Pro (tastatursnarveier), så dette skyldes kanskje drivere på din maskin. Lenke til kommentar
cabicom Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Noen som har en link til en video som viser hvordan jeg skal fikse det? ☺ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Søk opp maskinen din på nett. Finn driverne og installer. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 "Hvis Windows 10 er på en mobiltilkobling laster den ikke ned oppdateringer i det hele tatt, ettersom det kan koste dyrt på mobilabonnementet." OK, men hva med de som for eksempel sitter på hytta med ICE-abonment med månedskvote? Det er jo også et mobilt bredbånd, men oppfattes ikke som det av PC'n. Jeg kan ikke like å få ting tvangsnedlastet.... Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Jeg kan ikke like å få ting tvangsnedlastet.... Da gjør du sånn: Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Drivere forsvinner uansett om du tar valg 2 eller 3 såvidt jeg vet. Men alternativ 3 sletter absolutt alt på partisjonen. Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 (endret) Hvordan får jeg bort den masete oppdaterings meldingen fra microsoft som popper opp på skrivebordet? Har windows 7 Endret 21. august 2015 av Barkster Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvordan får jeg bort den masete oppdaterings meldingen fra microsoft som popper opp på skrivebordet? Har windows 7 du kan velge å oppdatere alt , etter som det kommer du kan koble ut alt av oppdateringer gå inn på kontrollpanelet velg windows update fin valget endre innstillinger der finner du de alternativene som passer deg best Lenke til kommentar
Barkster Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Hvordan får jeg bort den masete oppdaterings meldingen fra microsoft som popper opp på skrivebordet? Har windows 7 du kan velge å oppdatere alt , etter som det kommer du kan koble ut alt av oppdateringer gå inn på kontrollpanelet velg windows update fin valget endre innstillinger der finner du de alternativene som passer deg best Heisann. Takk for svar! Ser at jeg bomma totalt på spørsmålet mitt Det var meningen å inkludere windows 10. Vil ha bort den masete ''skaff deg windows 10'' poppup meldingen som dukker opp hver gang jeg logger inn i windows Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. august 2015 Del Skrevet 22. august 2015 da kan jeg ikke hjelpe deg stort riktignok har jeg også fått en slik påminnelse i form at at icon nederst til høyre men den kommer ikke opp som noe masede popup men så bruker jeg også adblock plus , så det er mulig at det spiller inn her Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvorfor har de gjort det så vanskelig å avinstallere de innebygde appene i Win 10? En av de store fordelen med Windows har alltid vært at man kan skreddersy det meste som man ønsker, men det var tydeligvis ikke filosofien bak versjon 10. Her er en liste over apper jeg ikke fikk avinstallert på "vanlige" måter: Store Film og TV Groove Music Bilder E-post og Kalender Kart Vær OneNote xbox Taleopptak Personer Kamera Kalkulator OneDrive Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Hvorfor har de gjort det så vanskelig å avinstallere de innebygde appene i Win 10? En av de store fordelen med Windows har alltid vært at man kan skreddersy det meste som man ønsker, men det var tydeligvis ikke filosofien bak versjon 10. Her er en liste over apper jeg ikke fikk avinstallert på "vanlige" måter: Store Film og TV Groove Music Bilder E-post og Kalender Kart Vær OneNote xbox Taleopptak Personer Kamera Kalkulator OneDrive Det høres ut som du bruker W10 på mobilen , er det riktig ? kanskje det er det som er problemet Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det høres ut som du bruker W10 på mobilen , er det riktig ? kanskje det er det som er problemet Nei, dette er for Windows 10 på PC. Man kan avinstallere gjennom PowerShell, men det er å gjøre det unødvendig vanskelig for brukerne. Cortana kan forresten også legges til den listen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå