Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig førsteinntrykk - mulig å rette opp igjen via nett?

Anbefalte innlegg

Hei!
Var ute i helgen og møtte en fyr som jeg ble litt sjarmert av.

I begynnelsen gikk alt veldig bra og jeg fikk inntrykk av at han også var interessert i meg og vi la hverandre til på facebook (på hans oppfordring). I løpet av kvelden ble midlertidig jeg rimelig full, og av det jeg husker VET jeg at han ikke sitter igjen med et veldig godt inntrykk av meg nå.

Jeg skrev til han på facebook dagen etter og bekalget at ting kom litt ut av kontroll, han svarte et kort, men hyggelig svar om at det gikk helt fint. Altså: om han eventuelt hadde noe interesse for meg i starten av kvelden har jeg nå inntrykk av at han ikke har har det lengere, og ikke er interessert i ha noe mer med meg å gjøre. Det har altså gått tre dager uten noe kontakt.

Jeg tenker mye på det, siden det virket som en fin fyr og det er utrolig irriterende at jeg skulle bli så full og ødelegge inntrykket han (tilsynelatende) først hadde av meg. 

Virker ikke som om han har tenkt å ta kontakt igjen. Pga. bosted er sannsynligheten liten for at vi kommer til å treffe på hverandre tilfeldig. Har veldig lyst til å skrive for å i det minste rette opp inntrykket, og å bli litt bedre kjent for å se om jeg faktisk liker han. 

Så sprøsmålet er: skal jeg skrive?  I så fall hva? Eller virker det bare desperat? Tenker egentlig bare å drite i hele greia og glemme det, men klarer ikke helt å slutte å tenke på det. Hvis det har noe å si så er vi begge i midten av 20-årene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kommer veldig an på hva du faktisk foretok deg mens du var "rimelig full" :p

Vi mennesker har en tendens til å repetere ting vi liker. Hadde interessent fortsatt vært der dagen etter når alkoholen hadde forlatt blodet hadde jeg nok tenkt at du fortjente en ny sjanse. Dersom jeg i ettertid følte at du var et fyllesvin og at det var noe du mest sansynlig kom til å repetere hadde jeg nok tenkt meg om to ganger.

Og uansett. Jeg har ikke tall på hvor mange damer jeg har møtt i beruset tilstand og tenkte at "fy faen for ei pen/bra/ålreit dame" for så å våkne dagen etter og lure på hva faen jeg tenkte.

Lenke til kommentar

Det er ikke på grunn av at du ble full han ikke viser interesse, alle blir fulle av og til, hadde han virkelig likt deg hadde han sett bort ifra den fylleepisoden og vist interesse uansett.

Hvis man virkelig er interessert i noen, men dem var litt fulle, så lukker man ikke døren etter ên enkelt hendelse...

sorry, han ekke gira og det ekke fordi du var full. 

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!
Som dere begger sier så er det nok sannsynlig at han rett og slett bare ikke er gira lenger. Hjelper litt å høre det fra noen andre! Hehe. Men er fortsatt litt i tvil siden stemninga snudde veldig plutselig.. 

Lenke til kommentar

Jeg syns du skal ta kontakt uansett, hva har du å tape liksom? Hvis dere hadde noen interessante samtaler sist du møtte han, kan du jo slå på tråden derfra. 

Tusen takk for svar! Hva jeg har å tape: stolthet. heheh. Det er oppe til vurdering, men frykter at jeg blir en innpåsliten stalker. Om han hadde ønsket kontakt så hadde han vel tatt initiativ til det..

Og har egentlig slått meg litt til ro med de to andre svarene: "sorry, han ekke gira og det ekke fordi du var full." - Henrik2k og

"Jeg har ikke tall på hvor mange damer jeg har møtt i beruset tilstand og tenkte at "fy faen for ei pen/bra/ålreit dame" for så å våkne dagen etter og lure på hva faen jeg tenkte." - Feh

Men hadde jo selvsagt vært fint å i alle fall hatt muligheten til å gjøre et litt bedre inntrykk. 

Lenke til kommentar

Hvis han ser på deg som en innpåsliten stalker etter én Facebook-melding må jeg si han har rimelig dårlig vurderingsevne... :)

Hehe. Det har du kanskje rett i. Kanskje mer meg selv som vurderer meg som en innpåsliten stalker. Så han vil kanskje ikke se på meg som det, men siden han ikke har tatt noe kontakt så tenker jeg egentlig at han ikke er interessert, og da vil han kanskje tenke at jeg burde ta et hint.. 

Men takk for oppmuntrende svar igjen! :) 

Lenke til kommentar

Det er ingen her som kan vite om han er interessert. Jeg ville vært forsiktig med å høre på forumets sedvanlige navlelopirkere, her som ellers.

Men hva har du å tape? Go for it. Om han ikke er interessert, så har du jo ikke gått glipp av noe. Er han interessert, ja, så går du glipp av mye ved å ikke prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen her som kan vite om han er interessert. Jeg ville vært forsiktig med å høre på forumets sedvanlige navlelopirkere, her som ellers.

Men hva har du å tape? Go for it. Om han ikke er interessert, så har du jo ikke gått glipp av noe. Er han interessert, ja, så går du glipp av mye ved å ikke prøve.

Takk for svar! Det har du helt rett i. Det er jo bare det at det er litt skummelt! Kjedelig å bli avvist. Det er jo allerede jeg som har tatt mest initiativ, og uten så mye respons tilbake..  Men jeg har kanskje litt for mye stolthet.. 

Lenke til kommentar

Det er ikke på grunn av at du ble full han ikke viser interesse, alle blir fulle av og til, hadde han virkelig likt deg hadde han sett bort ifra den fylleepisoden og vist interesse uansett.

Hvis man virkelig er interessert i noen, men dem var litt fulle, så lukker man ikke døren etter ên enkelt hendelse...

Jo, man lukker døren etter en hendelse som det hvis det er første gangen man møtes. Har man truffet hverandre før så er det en helt annen ting. Det er en grunn til at det er noe som heter førsteinntrykk :)

Til TS, så er det som sagt ingenting å tape på å ta kontakt. Skal litt mer enn et par tre meldinger på Facebook for å kategoriseres som stalker :p Gjør det du føler for, drit i hva som sies her :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo, man lukker døren etter en hendelse som det hvis det er første gangen man møtes. Har man truffet hverandre før så er det en helt annen ting. Det er en grunn til at det er noe som heter førsteinntrykk :)

Til TS, så er det som sagt ingenting å tape på å ta kontakt. Skal litt mer enn et par tre meldinger på Facebook for å kategoriseres som stalker :p Gjør det du føler for, drit i hva som sies her :thumbup:

Tusen takk for så oppmuntrende svar:) 

Jeg er nok enig med det du sier der om førsteinntrykk, ja! Litt kjipt, men jeg har vel vært på andre siden i slike situasjoner før.. 

Kunne ønske jeg var tøff nok til å ta kontakt, men etter at jeg fikk så kort svar, uten noe indikasjon på å ønske å fortsette samtalen tipper jeg nok at det blir avvising. 

Lenke til kommentar

Takk for svar! Det har du helt rett i. Det er jo bare det at det er litt skummelt! Kjedelig å bli avvist. Det er jo allerede jeg som har tatt mest initiativ, og uten så mye respons tilbake..  Men jeg har kanskje litt for mye stolthet.. 

Kanskje han tenker noe liknende? Antakelig er det vanskelig for ham også å vite hvordan han skal forholde seg til deg.

Lenke til kommentar

Kanskje han tenker noe liknende? Antakelig er det vanskelig for ham også å vite hvordan han skal forholde seg til deg.

Det hadde i så fall vært fantastisk, men det er nok liten sjans fra det vil jeg tro.. I meldingen jeg skrev ga jeg mulighet til å føre en samtale videre, men han valgte å bare avslutte.. Det er derfor jeg tror jeg har ødelagt inntrykket han har av meg, for det virket i alle fall som om han var litt interessert i starten . Altså håpte jeg at jeg kunne fikse det med å snede en facebookmedling til. hehehe. Takk for svar altså, men jeg har nok lagt fra meg den ideen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...