Erlendstoltz Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hei. Har kjøpt inn plastidip(matt svart) til felgene mine, og lurer på litt ang påføring og maskering. Så tenkte å sjekke om noen har erfaring!Har sett flere maskere med kortstokker rundt felgen, og det kommer nok jeg også til å gjøre.Men skal de fjernes etter hvert enkelt strøk, eller med en gang siste strøk er ferdig?Og hvordan er det med tanke på luftventilen? Skal den dekkes til på noen måte?Skal også gjøre det på felgene som er i bruk, og lurte på om noen hadde tips til en lettere måte å gjøre det på?Kan jo bare ta av et dekk om gangen, og det må stå 24 timer og herdes. Så det blir gjort midt på dagen og står til neste dag. Har ikke mulighet til å få den opp på bukk og la den stå heller. Lenke til kommentar
Pr1ncess Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hei. Har kjøpt inn plastidip(matt svart) til felgene mine, og lurer på litt ang påføring og maskering. Så tenkte å sjekke om noen har erfaring! Har sett flere maskere med kortstokker rundt felgen, og det kommer nok jeg også til å gjøre. Men skal de fjernes etter hvert enkelt strøk, eller med en gang siste strøk er ferdig? Og hvordan er det med tanke på luftventilen? Skal den dekkes til på noen måte? Skal også gjøre det på felgene som er i bruk, og lurte på om noen hadde tips til en lettere måte å gjøre det på? Kan jo bare ta av et dekk om gangen, og det må stå 24 timer og herdes. Så det blir gjort midt på dagen og står til neste dag. Har ikke mulighet til å få den opp på bukk og la den stå heller. Har ikke brukt det på felger, men nylig lakkert hele bilen med dette produktet. Mtp maskering så finner du mye på youtube, fant nesten BARE om lakkering av felger der.. Jeg fjernet etter siste strøk, ikke mellom hvert nei Gummien herdes på 24 timer, så er da den maskeringen må være fjernet da. Du trenger ikke å fjerne luftventilen, du bare sprayer felgene, når du er -helt- ferdig med å lakkere, så skjærer du med en pappkniv ellernoe rundt lokket på denne. For å si det sånn, jeg maskerte ikke bilen i det hele tatt, kun på vinduene, men chrome og alt ellers var umaskert. Når jeg var ferdig tok jeg bare en pappkniv e.l og skjærte rundt de delene jeg ikke skulle ha det på, og rev av. F.eks håndtak, alt av chrome, stjerna på bagasjeluka.. Hvis jeg var deg ville jeg ikke tatt av hjulene engang. Bare ta avis rundt dekkene og spray ivei, alle på en gang. Gjør det rett etter jobb da, hvis du klarer å være hjemme uten å dra på butikken ellernoe, så den står seg til neste dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå