sarakristin Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hei! Føler det er så mye jeg ikke kan, og har med dette prøvd å finne bøker og serier som har noe lærerikt å komme med. Det finnes selfølgelig mange dokumentarer jeg kan se på, men vil gjerne finne bøker, serier eller filmer som er basert på ekte hendelser og som jeg av det kan lære noe av. Men blir også glad om jeg får tips om gode dokumentarer eller historiebøker. Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Leste disse i sommer. Dramatisert fortelling om Djengis Khan og hans etterkommere, anbefales. Forfatteren har bøker om romerriket osv. også, men de har jeg ikke fått sjekket ut enda. Om du liker podcast så er denne meget bra. Kan anbefale deg en dokumentar som har litt mer tilknytning til oss, secrets of the viking sword. Har du sett serien Band of Brothers? Flags of our fathers og Letters from Iwo Jima er også to bra filmer. Alle tre handler om andre verdenskrig. Endret 28. juli 2015 av Alfadir Lenke til kommentar
sarakristin Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Leste disse i sommer. Dramatisert fortelling om Djengis Khan og hans etterkommere, anbefales. Forfatteren har bøker om romerriket osv. også, men de har jeg ikke fått sjekket ut enda. Om du liker podcast så er denne meget bra. Kan anbefale deg en dokumentar som har litt mer tilknytning til oss, secrets of the viking sword. Har du sett serien Band of Brothers? Flags of our fathers og Letters from Iwo Jima er også to bra filmer. Alle tre handler om andre verdenskrig. Har ikke sett noe av det, så skal absolutt sjekkes ut:) Takk for tips! Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 James Clavell, James Michener Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 Tv-serien Rome (2 sesonger)? Bøkene til Bernard Cornwell og (som nevnt over) Conn Iggulden. Også nevnt over: Band of Brothers. Tv-serien Marco Polo, men ikke den nyeste til Netflix. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå