Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Tenkte bare å høre her hvilken erfaring folk har med jobbmulighetene for fysioterapauter her i Norge. Mitt inntrykk er iallefall at det er et veldig trangt marked og de fleste nyutdannede sliter med å få seg jobb. Så og si alle jeg kjenner som er ferdige, jobber enten med noe annet, sitter fast i vikariatstillinger eller får kun deltisstillinger. Kjenner ei som var elevrådsformann og gikk ut med ganske så bra karakterer, men allikevel måtte sjonglere 2 deltidsstillinger i mange år fordi hun aldri fikk no fulltidsjobb. Jeg har selv gått et år på fysioterapi men hoppet av. Så det er ikke for min egen skyld, men jeg blir bare nyskjerrig når jeg hører skrekkhistoriene av bekjente og ser hvor mange nye studenter som tas inn hvert år Så er det så vanskeligt å få jobb? Eller er det bare de rundt meg som sliter? Husker selv lærerne skrøt over at det var et stort behov for fysioterapauter (lang venteliste på behandling)Noe som sikkert er sant men for meg virker ansettingsviljen/budsjettet er ikke like stort. Så har du studert? Fikk du fulltidsjobb? Og hvor i landet finn du jobb? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg har ingen personlige erfaringer, men et google-søk ga dette treffet: http://www.hioa.no/Aktuelle-saker-fra-2014/Kort-vei-til-relevant-jobb-for-laerere-og-sykepleiere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Endret 25. juni 2020 av Slettet-8OkEXm Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Slik eg har forstått det, så er det "ok" med jobber. har ingen erfaring selv, men er helsefagarbeider (lærling) ved eit sykehjem. Fekk ein forståelse av at det var litt jobber der ute. Og erfaringsmessig fordi eg selv har vært hos fysioterapaut ein del ganger så er det behov for flere. Eine fysioterapauten her ute som eg ble sendt til hadde ein ventetid på 6 måneder (liten kommune). Gjekk til privat.Så om du ikkje får jobb kommunalt kan du starte privat. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 31. juli 2015 Del Skrevet 31. juli 2015 Det er alltid behov for fysioterapeuter i en rekke bedrifter, alt fra kommunen, spesialisthelsetjenesten, HMS osv. Har samtidig inntrykk at det kanskje ikke er så altfor mange stillinger av dem på samme plass i sentrerte områder/byer, slik at det kan bli litt "kniving" om jobber. Det går på økonomi, kunnskap og vilje, kjenner til en avd som ble lagt ned hvor det ikke ble lyst ut nye 4 fysio stillinger pga ledelsens ønske om fokus på annen behandling (medikamentell). Som andre sier er det lettere å få seg jobber i utkanten siden ikke alle er villige å flytte på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå