Gå til innhold

50hk yamaha 4takt turtall feil

Anbefalte innlegg

Heisann.

nettopp gått til inkjøp av motor fra overskrift(Yamaha 4takt 50HK)

Monterte den på båten i dag å satte den ut på havet. motoren startet klokkefint å gikk veldig fint.

men, syns den lå litt høyt på turtall på tomgang, 1800omdr ca, er det mye? har desverre null erfaring på båter og båtmotorer, kun hatt et par eldre små båter med små 2taktere.

men, hovedproblemet skjedde etter første lille kjøreturen, da jeg skulle kjøre ut av små båt havna. syns det gikk litt for fort i minste hastighet, kunne ikke sette den lavere hastighet uten at den kom ut av giret.

men klarte å navigere meg gjennom havna å komme meg ut på havet, fikk da endelig testa motoren, å den gikk kanon fint. båten å motoren harmonerte suverent, fikk en 5700 omdr på full guffe. veldig fornøyd med det, men igjenn da jeg skulle inn i havna var farten for høy. presset tilslutt såpass hardt på gass hendelen så den spratt i fri, å da ruset motoren seg opp voldsomt, stoppa motoren da den kom oppp til 3500omdr, startet den opp igjenn å den la seg fint på 1800 omdr, men plutselig etter et par min med tomgang kjøring så rusa den seg opp igjenn uten at jeg rørte noen ting.... 

kommer mye røyk ut av motoren og da, virker nesten som om den får for mye bensin? er det kanskje noe automatisk sjokk på motoren som kan henge seg opp? 

alle tips tas i mot med takk :) 

kan være verdt å nevne at 2 forgassere ble byttet ifjor på verksted. mens de 2 andre ikke ble da det ikke var nødvendig etter hva verksted sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...