Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Solarium

Leo21

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå begynt å ta sol, 1-2 ganger i uka til fargen kommer. Men det er veldig store prisforskjeller. På en solarium(dårligere senger) koster det 20kr for 15 min, mens på brun og blid koster det 10kr for 2 min.

Hvorfor er det slik? Er det slik at fargen kommer raskere på brun og blid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Det er fordi Brun og Grådig vil tjene mer penger enn Solarium Dårlige senger.

Og det er det? Må være noe mer

Trenger ikke å være mer enn det, det er naturlig at noen vil tjene mer penger enn andre, derav høyere pris også.

Lenke til kommentar

Det er fordi Brun og Grådig vil tjene mer penger enn Solarium Dårlige senger.

Og det er det? Må være noe mer

Trenger ikke å være mer enn det, det er naturlig at noen vil tjene mer penger enn andre, derav høyere pris også.

Tviler på at det bare er det.

Er tross alt nyere senger, så må fort være at lysene er bedre elr noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, nesten alle har føflekker.

Og disse kan bli farlige om man tar sol da eller?

Alt med måte, tar du sol x antall ganger om dagen så er sjansen vesentlig høyere enn om du tar en gang i uken eller annenhver uke. Men dude, du trenger å chille litt, har aldri sett noen stresse så vannvittig for noe så trivielt som å legge seg i en solseng og bli grillet.

Lenke til kommentar

Ja, nesten alle har føflekker.

Og disse kan bli farlige om man tar sol da eller?

Alt med måte, tar du sol x antall ganger om dagen så er sjansen vesentlig høyere enn om du tar en gang i uken eller annenhver uke. Men dude, du trenger å chille litt, har aldri sett noen stresse så vannvittig for noe så trivielt som å legge seg i en solseng og bli grillet.

Så sol 1-2 ganger i måneden er ikke såå farlig som enkelte skal ha det til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Sigh, nei, men som sagt alt med måtehold. Et glass eller to med Cola er heller ikke så farlig hver dag, men om du gjør slik jeg gjorde og drikker 3-4l om dagen uten fysisk aktivitet så blir du feit. Så igjen, alt med måtehold. 

Lenke til kommentar

Sigh, nei, men som sagt alt med måtehold. Et glass eller to med Cola er heller ikke så farlig hver dag, men om du gjør slik jeg gjorde og drikker 3-4l om dagen uten fysisk aktivitet så blir du feit. Så igjen, alt med måtehold.

Tar du sol? Isåfall hvor ofte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er du Winza? Som jeg har skrevet før, jeg har ikke brukt solarium, da jeg ikke ser noen nytte av det, eller har noen behov for det. Jeg vet hvor jeg bor, hvor jeg ble født, og føler derfor ikke trang for å få en annen hudfarge enn den naturen har gitt meg. 

Lenke til kommentar

Bare et lite spm om Karoten. Hvorfor er det slik at man må bruke Karoten 1 uke før soling? Fordi tablettene har virkning etter 1-2 uker på kroppen?

Begynte nemlig på Karoten for 1 uke siden, og kjenner først nå at jeg begynner å bli kvalm, noe som skyldes Karoten, tror jeg. Var det også med de andre betakaroten tablettene.

Endret av Leo21
Lenke til kommentar

Bare et lite spm om Karoten. Hvorfor er det slik at man må bruke Karoten 1 uke før soling? Fordi tablettene har virkning etter 1-2 uker på kroppen?

Begynte nemlig på Karoten for 1 uke siden, og kjenner først nå at jeg begynner å bli kvalm, noe som skyldes Karoten, tror jeg. Var det også med de andre betakaroten tablettene.

Ja du blir kvalm av betakaroten, er normalt.

Tablettene har virkning på kroppen over tid, har du planer om å sole deg noen dager i uken spiller det ikke noen rolle når du intar karokten.

Ta sol nå, bli ferdig og steng denne latterlige eveiggående visa... :whistle:

og neii, sol 1-2 ganger i måeneden er ikke farlig. Hvis du tar sol er jo det alt for lite igjen...

Uansett vil jeg aldri anbefale noen å ta solariums sol uansett..

Endret av SpongeFrog
Lenke til kommentar

Ja du blir kvalm av betakaroten, er normalt.

Tablettene har virkning på kroppen over tid, har du planer om å sole deg noen dager i uken spiller det ikke noen rolle når du intar karoken.

Ta sol nå, bli ferdig og steng denne latterlige eveiggående visa... :whistle:

og neii, sol 1-2 ganger i måeneden er ikke farlig. Hvis du tar sol er jo det alt for lite igjen...

Uansett vil jeg aldri anbefale noen å ta solariums sol uansett..

Ja, men når har disse tablettene virkning på kroppen? 1 uke etter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...