Gå til innhold

Lyd til buet tv

Anbefalte innlegg

Jeg har en 55" buet samsung-tv. Den har ikke noen imponerende lyd i seg selv, så jeg kunne tenke meg å oppgradere litt. Sammen med tven fikk jeg en wam250 multiroom hub og en M5 trådløs høytaler. 

Uten å ha gjort noe særlig research så er min første tanke å kjøpe en lydplanke med en sub og 2 bakhøyttalere. Siden jeg allerede har en M5 kan jeg kjøpe en til og bruke to M5 høyttalere som bakhøyttaler, slik at jeg slipper å strekke ledning fra tven til bak sofaen (Det er stikkontakt bak sofaen). Jeg kan tenke meg en buet planke fordi jeg tror det passer bra sammen med tven.

Er dette en grei planke og vil den funke i det overnevnte oppsettet: http://www.expert.no/lydplanker/samsung-hwj6511-curved-soundbar/p/43521/

Jeg er åpen for andre forslag for jeg vet generelt lite om lyd og tv. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt er bedre er innebygde høyttalere i dagens flatskjermer. Men jeg får seriøst magesår av å se beskrivelsen av en lydplanke med 6.1 og 300W. Drit i opplysningene om de produktene, de er helt bort i natta. Men dra til butikken og hør produktet, hvis det gir en lyd som er tilfredsstillende for deg er valget enkelt.

Kunne du tenke deg noe bedre enn en lydplanke er alternativene også mange.

Lenke til kommentar

Alt er bedre er innebygde høyttalere i dagens flatskjermer.

Det finnes faktisk noen unntak. Sony har satset på lyd i TVer i det siste. Var faktisk veldig overrasket over lyden i dems 65" X90C som akuratt er kommet på markedet, og både X93 og X94 skal ha bedre lyd enn den igjen. (Samsung sin 65" 9505 var ikke i nærheten av den lyden).

Men ellers er du helt korrekt i det du skruver :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...