ndrs Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Mener jeg leste en plass at en ble anbefalt å slette drivere til skjermkortet før en installerer Win10? Stemmer det eller er det bare å kjøre på? Jeg bare kjørte på uten å avinstallere drivere, gikk fint her. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..? EDIT: Tre innlegg ble publisert mens jeg skrev. Myhken besvarte mitt spørsmål med setningen: ..... og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, ....... Innstalasjonsprogram for Windows 10 laster nå ned. 5% så langt. Det går hardt ut over datakvoten, men måneden er jo snart slutt allikevel. Fantastisk å ha 4G på ei øy i fjorden. Endret 29. juli 2015 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? Lenke til kommentar
jpg Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..? Hvis du venter til du får beskjed om at oppdateringen er klar, skal det ikke by på problemer senere (garantert). Gjør du det før dette, er jeg likevel 95% sikker på at det vil fungere smertefritt, men jeg garanterer det ikke. Det er Windows 8 lisenskoden som er reservert for win10, og det er win8 lisensen windows 10 automatisk detekterer, og aktiverer i 10-eren. Lenke til kommentar
jpg Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? N er et resultat av noe EU greier, den kommer uten media støtte. dvs ingen Windows Media Player eller kodeker etc. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Jeg har lovlig Win 8 som fulgte med maskinen. Jeg må jo oppdatere til Win 10 for at MS skal registrere min hardware ID. Først da kan jeg foreta en clean install..? EDIT: Tre innlegg ble publisert mens jeg skrev. Myhken besvarte mitt spørsmål med setningen: ..... og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, ....... Du kan velge å ikke beholde noe under oppgraderingen, da får du en clean install. Lettere blir det ikke. Trenger ikke å ta installasjon nr 2 da. 2 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Kan velge å lage en installasjons fil for Win10 Home og Win10 Home N. Vet du hva N står for? Norsk? N står for uten Mediaplayer og media programmer. Liten vits i å laste den ned. Var noe EU krevde for noen år siden etter en rettsak. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang. Ja. Bare at dette funker på alle pcer med en gyldig Win7/8.x installasjon, om du har reservert eller ikke. Så lenge det er en aktivert Windows du oppgraderer, så blir pcen automatisk aktivert i Win10. Testet dette selv en del i går. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Spesielt... laget en slik oppstarts installasjon på USB via dette programmet. Men nå ser jeg at mappen som innholdt Win10 på maskina er blitt tom. Og med melding om at det lastes ned å rulles ut gradevis... Rart... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Slutt å bry dere om å få lastet ned filene via diverse kommandoer osv, bruk dette programmet: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Så laster du ned den versjonen du skal ha, språket du vil ha, bit versjonen du vil ha, og så kan du velge om du vi oppgradere den pcen du er på, eller lage en .iso fil som du kan legge på en minnepenn.. Dette blir det samme som å oppgradere gratis gjennom Windows Update for første gang. Ja. Bare at dette funker på alle pcer med en gyldig Win7/8.x installasjon, om du har reservert eller ikke. Så lenge det er en aktivert Windows du oppgraderer, så blir pcen automatisk aktivert i Win10. Testet dette selv en del i går. Takker, ville bare være sikker Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Kenneth, holder det å skru av Bitlocker på C: eller må jeg de-kryptere alle diskene? Ev. kun bare OS disken som må dekrypteres, men kan være det funker fint med Microsoft sitt eget program. Jeg bruker et litt mer avansert program, ergo problemene... Takk, det gikk som ei kule. Har ikke lest noe om Windows 10 enda - har vært mye på jobb dette året men jeg finner nok utav det etterhvert. Har du tips til artikler om hva som er nytt etc.? PS: Hvor pokker er Windows Update? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 PS: Hvor pokker er Windows Update? Ligger under settings nå, altså i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Sukk. Installasjonen var plutselig på norsk, selv om jeg har englesk OS. Gir opp og venter... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10 Om du laster ned engelsk versjon via dette programmet, legger .iso filen (via Win7 USB tool f.eks) på en minnepenn eller DVD, så får du garanter engelsk versjon. Endret 29. juli 2015 av myhken Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Ok, takk. Windows Update laster ned Win10 og starter en prosess, men får stadig feilmeldinger som gjør at den ikke klarer å fullføre. Er det likevel trygt å installere manuelt tror du? Får en feilmelding 13EC eller 13CE hvis jeg husker rett. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Kan være noe hardware/drivere/software den ikke støtter enda, men om noe skal funke, så er det å bruke det programmet, lage en .iso fil, få den på en minnepenn, starte setup.exe fra utforsker fra det gamle os, og så ta det derfra. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Ok. Jeg ba den oppgradere, og da startet den med en gang, uten USB. Antar det funker også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå