platypuss Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Er en jente som skal inn i hæren om 2 uker nå og klarer enda ikke mer enn 3 militære push ups. Jeg trener meg nok fort opp når jeg kommer inn, men kjenner at akkurat nå vil jeg bare gi opp.. Er sykt redd for å få en ussel stilling og vil bli sett på som en som ikke har noe å gjør der. Til vanlig går jeg lett en mil med 20 kg og klarer sit-ups og noen pull-ups, men har ikke sjans på push-ups. Noen som veit hvordan befalet o.l vil reagere, å hva som eventuelt vil skje? Uroer meg dag og natt! Lenke til kommentar
H80 Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 De fleste utrente gutter rundt 20 år kan enkelt klare 20-30 pushups ved å trene i 4-6 uker. Det er bare å ta så mange pushups man greier et par-tre ganger om dagen, så kommer resultatene fort. Regner med at dette er litt tøffere for jenter, men trening hjelper nok. Har du prøvd å trene? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Push-ups er veldig enkelt og gjennomføre, og kan i tillegg gjennomføres omtrent over alt. Du må rett og slett bare trene på det selv om tiden er knapp. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Er det fyrstegongstenesten? I so fall har du absolutt ingenting å bekymre deg for, med mindre du vil inn i Jegerbataljonen eller liknande. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Du kunne starte med noen lettere push-ups for å få flere repetisjoner. Litt i oppoverbakken, eller på knærne. Bruk det til å øve inn fornuftig teknikk. Lenke til kommentar
platypuss Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Takk for svar!Får bare ta dere på ordet og trene hver dag fram mot innrykk. Trener i svak oppoverbakke nå, ca 30cm over bakken. Satser på jeg klarer litt mer før jeg skal inn! Skal bare i vanlig førsteganstjeneste ja. Lenke til kommentar
platypuss Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Leste forresten nå på ett annet forum der de snakket om at de begynte rekrutten med 15 jenter, og når den var slutt stod det igjen 2 (Panserbn). Kan dette være tilfellet for meg? Jeg er sykt viljesterk og sta, tåler det meste. Men som sagt ikke særlig fysisk sterk i armene i forhold til mange av de som sikkert kommer til å være der.. Hender det folk blir sendt hjem fordi de ikke oppfyller de fysiske kravene, selv om de viser ståpå-vilje? Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 I fyrstegongstenesten? Nei. I troppen vår hadde vi ein kar som ikkje greidde ein einaste armheving, pull-up eller sit-up, og som i tillegg hadde greidd å knekke foten sin. Han ba om å bli sendt heim, men troppsleiinga ville helst ha han der fordi han bidrog positivt med moralen og humøret i troppen. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 (endret) Leste forresten nå på ett annet forum der de snakket om at de begynte rekrutten med 15 jenter, og når den var slutt stod det igjen 2 (Panserbn). Kan dette være tilfellet for meg? Jeg er sykt viljesterk og sta, tåler det meste. Men som sagt ikke særlig fysisk sterk i armene i forhold til mange av de som sikkert kommer til å være der.. Hender det folk blir sendt hjem fordi de ikke oppfyller de fysiske kravene, selv om de viser ståpå-vilje? Jeg kan love deg at innsats, motivasjon og gode holdninger teller mye mer enn antall push ups du klarer. I førstegangstjenesten skal du være ganske fysisk ubrukelig før du blir kastet ut, men det er alltid en fordel å være så godt forberedt fysisk som mulig slik at du har mer overskudd til å fokusere mentalt på oppgavene foran deg. Når det er sagt er heldigvis push ups, på lik linje med pull ups, veldig enkelt å trene seg opp på. Selv klarte jeg knapt 2-3 pull ups før jeg bestemte meg for utdanning i Forsvaret, og nå klarer jeg fint 17-18. Hvis du er nervøs for push ups spesifikt kan du eventuelt ta kontakt med en personlig trener som vil lære deg litt teknikk og kanskje hjelpe deg med å trene opp nødvendig støttemuskulatur. Med rett teknikk og litt innsats vil du pløye igjennom push ups på kort tid Lykke til! Endret 30. juli 2015 av Zyg0te Lenke til kommentar
platypuss Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Tuusen takk for gode og positive svar! Kjenner jeg starter å bli mer rolig til hele rekrutten nå. Men jeg har ikke tilgang til treningsstudio. Er det noen god måte jeg kan trene på pull-ups hjemme? Har manualer hvis det kan hjelpe på noen måte. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Tuusen takk for gode og positive svar! Kjenner jeg starter å bli mer rolig til hele rekrutten nå. Men jeg har ikke tilgang til treningsstudio. Er det noen god måte jeg kan trene på pull-ups hjemme? Har manualer hvis det kan hjelpe på noen måte. Litt som med push ups så er den beste måten å trene pull ups på å faktisk ta pull ups. Hvis du ikke har tilgang til et klatrestativ eller et egnet tre eller liknende kan du selvsagt trene støttemuskulatur men jeg ville anbefalt å fått deg tilgang på treningssenter. Markløft og knebøy vil kunne gi deg en voldsom gevinst på pull upsene også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå