Gå til innhold

Klarer ingen push ups, hjelp

Anbefalte innlegg

Er en jente som skal inn i hæren om 2 uker nå og klarer enda ikke mer enn 3 militære push ups. Jeg trener meg nok fort opp når jeg kommer inn, men kjenner at akkurat nå vil jeg bare gi opp.. Er sykt redd for å få en ussel stilling og vil bli sett på som en som ikke har noe å gjør der. 

Til vanlig går jeg lett en mil med 20 kg og klarer sit-ups og noen pull-ups, men har ikke sjans på push-ups. Noen som veit hvordan befalet o.l vil reagere, å hva som eventuelt vil skje? 

Uroer meg dag og natt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste utrente gutter rundt 20 år kan enkelt klare 20-30 pushups ved å trene i 4-6 uker. Det er bare å ta så mange pushups man greier et par-tre ganger om dagen, så kommer resultatene fort.

Regner med at dette er litt tøffere for jenter, men trening hjelper nok. Har du prøvd å trene?

Lenke til kommentar

Leste forresten nå på ett annet forum der de snakket om at de begynte rekrutten med 15 jenter, og når den var slutt stod det igjen 2 (Panserbn). Kan dette være tilfellet for meg? Jeg er sykt viljesterk og sta, tåler det meste. Men som sagt ikke særlig fysisk sterk i armene i forhold til mange av de som sikkert kommer til å være der.. 

Hender det folk blir sendt hjem fordi de ikke oppfyller de fysiske kravene, selv om de viser ståpå-vilje?

Lenke til kommentar

I fyrstegongstenesten? Nei. 

I troppen vår hadde vi ein kar som ikkje greidde ein einaste armheving, pull-up eller sit-up, og som i tillegg hadde greidd å knekke foten sin. Han ba om å bli sendt heim, men troppsleiinga ville helst ha han der fordi han bidrog positivt med moralen og humøret i troppen.

Lenke til kommentar

Leste forresten nå på ett annet forum der de snakket om at de begynte rekrutten med 15 jenter, og når den var slutt stod det igjen 2 (Panserbn). Kan dette være tilfellet for meg? Jeg er sykt viljesterk og sta, tåler det meste. Men som sagt ikke særlig fysisk sterk i armene i forhold til mange av de som sikkert kommer til å være der.. 

Hender det folk blir sendt hjem fordi de ikke oppfyller de fysiske kravene, selv om de viser ståpå-vilje?

Jeg kan love deg at innsats, motivasjon og gode holdninger teller mye mer enn antall push ups du klarer. I førstegangstjenesten skal du være ganske fysisk ubrukelig før du blir kastet ut, men det er alltid en fordel å være så godt forberedt fysisk som mulig slik at du har mer overskudd til å fokusere mentalt på oppgavene foran deg.

Når det er sagt er heldigvis push ups, på lik linje med pull ups, veldig enkelt å trene seg opp på. Selv klarte jeg knapt 2-3 pull ups før jeg bestemte meg for utdanning i Forsvaret, og nå klarer jeg fint 17-18. 

Hvis du er nervøs for push ups spesifikt kan du eventuelt ta kontakt med en personlig trener som vil lære deg litt teknikk og kanskje hjelpe deg med å trene opp nødvendig støttemuskulatur. Med rett teknikk og litt innsats vil du pløye igjennom push ups på kort tid :)

Lykke til!

Endret av Zyg0te
Lenke til kommentar

Tuusen takk for gode og positive svar! Kjenner jeg starter å bli mer rolig til hele rekrutten nå.

Men jeg har ikke tilgang til treningsstudio. Er det noen god måte jeg kan trene på pull-ups hjemme? Har manualer hvis det kan hjelpe på noen måte.

Lenke til kommentar

Tuusen takk for gode og positive svar! Kjenner jeg starter å bli mer rolig til hele rekrutten nå.

Men jeg har ikke tilgang til treningsstudio. Er det noen god måte jeg kan trene på pull-ups hjemme? Har manualer hvis det kan hjelpe på noen måte.

Litt som med push ups så er den beste måten å trene pull ups på å faktisk ta pull ups. Hvis du ikke har tilgang til et klatrestativ eller et egnet tre eller liknende kan du selvsagt trene støttemuskulatur men jeg ville anbefalt å fått deg tilgang på treningssenter. Markløft og knebøy vil kunne gi deg en voldsom gevinst på pull upsene også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...