Kontorpult (Øystein) Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hei! Har funnet en Saab 900i 88mod som jeg er interessert i, står her i bygda. Får den for vrakpant, og den virker utrolig bra, men. Dørene har rusta noe helt hinsides på innsiden, et svært rusthøl i begge fordørene. Dette er et typisk Saab-problem på den tiden, bilen virker ellers hel og pen, og har 3 hjulbuer så godt som frie for rust. Den siste, bak, har fått en påkjørsel, men er banket ut. Kun overflate her, så regner med å ta det. Kun kjørt 150000km. Planen var da å skaffe andre dører med mindre rust, men det sier seg vel nesten selv at det er umulig, etter litt research. Finnes nye sveisedeler, men dette kommer på 1000,- per dør + arbeid (da jeg ikke sveiser selv)... Dermed blir planen å lete etter nye dører i det lange løp og skaffe seg nye etterhvert. MEN bilen må på eu-kontroll... Hvis jeg dekker dette til med papp og gaffa, går det gjennom? Er jo tross alt ikke noe bærende konstruksjon eller noe på utsiden som kan skade myke trafikanter, etc. Kunne sikkert tatt meg råd til å ordne det, hadde det ikke vært for at den trenger ny baklykt og frontlykt venstre og sikkert 4stk nye bremseskiver + evt andre kostnader. På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Litt sparkel, så ser det i alle fall brukbart ut... Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Sålenge det ikke er noen skarpe kanter så kan vel ikke de som tar EU'n si noe på det Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Tror ikke de sier noe på rusten, men hvis bilen er uten turbo så regner jeg med at dette er 8-ventileren (b201), med Bosch K-Jetronic? Det er et trøblete innsprøytningssystem, slitsomt å feilsøke, og deler må sannsynligvis skaffes fra utlandet med lang leveringstid og til en ganske høy pris, spesielt om bilen har katalysator. Bare så du er forberedt på dette. Endret 28. juli 2015 av Exiter Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Tror ikke de sier noe på rusten, men hvis bilen er uten turbo så regner jeg med at dette er 8-ventileren (b201), med Bosch K-Jetronic? Det er et trøblete innsprøytningssystem, slitsomt å feilsøke, og deler må sannsynligvis skaffes fra utlandet med lang leveringstid og til en ganske høy pris, spesielt om bilen har katalysator. Bare så du er forberedt på dette. Det er jeg fult klar over, skal ikke bli noen utstillingsbil dette, men mer en bruksbil, og er ikke sikkert jeg har den mange årene etter veien. Den gikk klokkeklart sist den var startet opp (noen måneder siden), og skulle det vise seg å være noe dritt, så går den på røysa, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Tape over hullene som er utvendig holder. Lykke til med artig sak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå