toastcricket Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hei! Kjøpte for ca. 6 måneder siden Philips Fidelio S2, relativt dyre headsetplugger etter min lommebok. Har brukt disse mye og har vært godt fornøyd. Etter en sydentur hvor headsettet har ligget i en sekk i sola, har ledningen smeltet så mye at det ikke lenger er isolasjon på enkelte deler av den. Frykter for å få støt om jeg fortsetter å bruke det. Har noen erfaring fra en lignende sak? Tror dere dette er mulig å reklamere på, eller går dette som "fysisk forbruksskade? Kjøpe headsetet på spaceworld. Takk for svar! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Smeltet ledning kan nok regnes som fysisk skade. Men, du kan bare teipe ledningen eller noe så den holder seg. Det er nesten ikke strøm i ledningen så det er ikke noe å bekymre seg for støt, F.eks en krympeslange eller teip eller noe tilsvarende så funker den Så lenge ledninger ikke er direkte borti hverandre skal det ikke være problem. Endret 28. juli 2015 av aklla 1 Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Hmm, ok, takk for råd! Så jeg har altså ingen garanti på at plastikken tåler varmen fra sola når jeg kjøper et produkt? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hvor varmt var der i sekken? Du kan jo prøve, med smelter ledning er det ganske åpenbart at du har utsatt ledningen for belastning de ikke er lagd for, det kan bli veldig varmt i en sekk som ligger lenge i steikende som i syden... Lenke til kommentar
toastcricket Skrevet 29. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2015 Joda, du har vel rett i det... Tar med headset og kvittering til butikk og frister lykken. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 (endret) Da anbefaler jeg å ikke sende det inne til verksted. Om de er villige til å bytte likt - Fint! Om ikke, behold headsettet selv, og isolér det med tape eller andre løsninger. Det er veldig lite strøm som går gjennom, så du vil ikke ta skade av støt uansett Endret 29. juli 2015 av 3irik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå