kaaasen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Topicen sier alt. Jeg har aldri spilt noe MMORPG, men jeg prøvde meg nylig på Anarcy Online; Shadowlands. Spilte i ca 2 minutter før jeg fjernet det igjen. Mange av kameratene mine spiller dette, men finnes det ingen bedre spill? Hva med f.eks SW:Galaxies? Hvordan er det for en som ikke har rørt noe SW-ting noensinne? Alle tips mottas med stor takk, da jeg tusler vekk fra militæret og inn i siviltjenestens verden om ikke så veldig lenge Lenke til kommentar
knutby Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 lurer på det samme her.. får adsl snart og lurer på hva jeg skal velge.. Ultima Online? Anarcy Online? Ever Quest? Dark Age of Camelot? Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 jeg var oxo ny for en veldig liten stund siden,men det gikk veldig fint når jeg begynte å spille swg.men det er meg vi fjortiser tar vel opp mer info og slikt når vi spiller jeg vil uansett anbefale swg kan sikkert hjelpe deg i swg hvis du vil Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 jeg var oxo ny for en veldig liten stund siden,men det gikk veldig fint når jeg begynte å spille swg.men det er meg vi fjortiser tar vel opp mer info og slikt når vi spiller jeg vil uansett anbefale swg kan sikkert hjelpe deg i swg hvis du vil Joda, takk for tilbudet. Vet liksom ikke helt hva jeg er ute etter her, men det må vel nesten bli et MMORPG. Det kan jo hende at jeg velger Anarcy Online bare fordi de andre i gjengen spiller det. Er jo morsomt å tusle rundt sammen også virker det som. Må nesten bare bite det i meg og prøve en gang til. Everquest er for gammelt synes jeg, men Darc Age of Camelot høres jo stilig ut. Foregår det i "Camelot-tiden"? Noen flere tips? For og imot? Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Skal du bli en 'hardcore' spiller i et MMOG må du dedikere masse tid til dette. Men man unngår vel 'levelmølla' i swg? Men uansett så bør man spille for det sosiale, men hvis du ikke liker spillet blir det vel en helt annen sak. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har nettop begynt med Dark Age of Camelot (med Shrouded Isles) og må bare si at det var overraskende enkelt å komme i gang med (mitt første "seriøse" forsøk på et MMORPG). Tittet litt på SWG også, men jeg er ingen tilhenger av SW, og har en svakhet for typiske middelalder-spill, så for meg er nok DAoC et bedre alternativ. Spiller sammen med et par andre fra #gamer.no, det gjør det selvsagt enklere å komme i gang, og generelt artigere å spille. Nå skal jeg ikke uttale meg så veldig bombastisk om verken det ene eller det andre, for jeg er fortsatt i startfasen, men så langt ser det i alle fall meget bra ut. DAoC kan du få tak i til under 350,- inkludert Shrouded Isles og 1 mnd abonnement. Sjekk f.eks. http://www.gamezone.no Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har nettop begynt med Dark Age of Camelot (med Shrouded Isles) og må bare si at det var overraskende enkelt å komme i gang med (mitt første "seriøse" forsøk på et MMORPG). Tittet litt på SWG også, men jeg er ingen tilhenger av SW, og har en svakhet for typiske middelalder-spill, så for meg er nok DAoC et bedre alternativ. Spiller sammen med et par andre fra #gamer.no, det gjør det selvsagt enklere å komme i gang, og generelt artigere å spille. Nå skal jeg ikke uttale meg så veldig bombastisk om verken det ene eller det andre, for jeg er fortsatt i startfasen, men så langt ser det i alle fall meget bra ut. DAoC kan du få tak i til under 350,- inkludert Shrouded Isles og 1 mnd abonnement. Sjekk f.eks. http://www.gamezone.no Hmmm...det må jeg si, DAoC virker jo ganske greit da. Får høre med de andre folka om de har lyst til å joine meg, for det er vel kjedelig å spille "alene" hele tiden. *tenke på saken* Lenke til kommentar
insider Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 begynn med world of warcraft n+år det kommer ! Lenke til kommentar
IceCone Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis du liker fps-spill (Battlefield o.l.) kan jeg anbefale Planetside. Du behøver ikke å bruke hele fritiden din på det, samtidig som det ligger store muligheter i samarbeid med andre spillere. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har nettop begynt med Dark Age of Camelot (med Shrouded Isles) og må bare si at det var overraskende enkelt å komme i gang med (mitt første "seriøse" forsøk på et MMORPG). Tittet litt på SWG også, men jeg er ingen tilhenger av SW, og har en svakhet for typiske middelalder-spill, så for meg er nok DAoC et bedre alternativ. Spiller sammen med et par andre fra #gamer.no, det gjør det selvsagt enklere å komme i gang, og generelt artigere å spille. Nå skal jeg ikke uttale meg så veldig bombastisk om verken det ene eller det andre, for jeg er fortsatt i startfasen, men så langt ser det i alle fall meget bra ut. DAoC kan du få tak i til under 350,- inkludert Shrouded Isles og 1 mnd abonnement. Sjekk f.eks. http://www.gamezone.no Har fått tilbud av en av kameratene mine om "kurs" i AO, får se om det ikke blir det. Kanskje kanskje ikke:p Lenke til kommentar
insider Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har fått tilbud av en av kameratene mine om "kurs" i AO, får se om det ikke blir det. Kanskje kanskje ikke:p AO var mye bedre før sadowlands kom spillet har blitt for omfattende nå er kansje kult fortsatt - ikke vet jeg, har ikke spilt på over 1 år teste bare trail av shadowloads spilte AO i over 1 år før Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Anbefaler SWG... Endel nyere enn DAoC, og det appelerer i hvert fall mer til meg enn Camelot. Spillt det siden release.. enkelt å sette seg inn i ... nydelig grafikk... 9 stooore planeter... Og flere yrker enn noen andre MMORPGs. Ved release danna vi en norsk Guild, NiS, og vi har vel nå godt over 50 medlemmer... Vi er på den uoffisielle EU-serveren, Eclipse. Se under for url .. Hej Lenke til kommentar
Gjest medlem-19530 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 offtopc:noen som vet hvordan man flytter kisen sin til en annen server? Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 offtopc:noen som vet hvordan man flytter kisen sin til en annen server? Det har skjedd i EverQuest et par ganger tror jeg. Men normalt så er det ikke mulig. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Final Fantasy XI: Online er jo også noe du kanskje kunne prøvd Spillet er relativt nytt og må bestilles som import-spill. Det er dog veldig morsomt og enkelt å komme i gang med. Les denne tråden for mer informasjon: http://forum.gamer.no/index.php?showtopic=163302 Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 (...) for det er vel kjedelig å spille "alene" hele tiden. Såfremt et MMORPG ikke er utdødd, vil du aldri spille helt "alene". Legger du litt vekt på det sosiale, som det virker som om du er interessert i, vil du straks få nye venner, eller i hvert fall spillere som er interessert i spille i samme "gruppe" som deg. Selv har jeg bare spilt EverQuest, og jeg innrømmer at akkurat det spillet kunne være litt kjedelig til tider, ettersom jeg spilte på en server hvor folk flest satt plassert på en en helt annen verdensdel, og derfor lå og sov, men hadde jeg noen å spille med, var det noe helt annet. Er du en seriøs og hjelpsom fyr som er keen på å rollepsille, eller en utålmodig og asosial kar som ikke vil annet enn å "power-levle", finner du helt sikkert en server som passer deg (passer førstnevnte beskrivelse deg, er Firiona Vie et godt valg i EQ). Det er utrolig mange hyggelige folk i MMORPG-er, så vær ikke redd for at du blir spillende alene. Mesteparten er dessuten meget hyggelige, etter min erfaring. Vet ikke om jeg kan anbefale EverQuest, men det var gøy da jeg spilte det, selv om de ikke ble så uhyre lenge. EverQuest II kommer dessuten (forhåpentligvis) om ikke så lenge. Velger du EQ, må du dessuten sørge for å få med deg de fleste ekspansjonene, noe som kan bli litt dyrt. Sikkert folk med mer erfaring enn meg, men EQ bød i hvert fall på en episk og utrolig underholdende opplevelse. Uforglemmelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå