Janzen Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Ny tråd for å få det ryddig. Raid fungerer ikke. Får bare beskjed at Status = FAILED. Når den først står som "NORMAL" og "YES" på Bootable, så får jeg bare feilmeldinger om at Controlleren ikke er aktivert i BIOS, selv vet jeg ikke hva det betyr, men ut i fra google så er det AHCI, RAID og IDE (står på raid) Når jeg sletter RAID så må jeg slette to ganger, en gang per disk. Alle SSD'er er oppført i BIOS under SATA konfigurasjonenMen, kun 3 av 4 vises når jeg skal velge en Drive under installasjon.Den Driven jeg skal installere på vises ikke.2x 120gb (Har alltid vært RAID, fungere på test maskin (kommer opp under installasjon)) 1x 250gb (Hadde to, de fungerte i RAID på test maskin (gjennværende fungerer på test maskin (Kommer ikke opp under installasjon)) 1x 500gb (kommer opp under installasjon) Når WIndows er installert på en SSD ( 1x 120gb) så kommer den på 250gb opp i Disk Management og kan få tildelt en bokstav. HDD'er fungerer i RAID og AHCI. Hva annet har jeg prøvd?Utallige mengder SATA kabler Ringt Komplett Kundesupport Googlet (Ingen ting) Asus Support (Ingen svar) Jeg er tom for idèer nå. Endret 28. juli 2015 av Janzen Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 OPPDATERT FIRMWARE! Dette gjorde det mulig å installere på 240gb driven, men RAID? Nope, fungerer fortsatt ikke. Lenke til kommentar
capitane Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 I bios (ez mode) er det en switch: Intel Rapid Storage Technology ON/OFF med forklaringen: "Enables or disables the SATA RAID mode for Intel Rapid Storage Technology". Default er vel denne ON . . . . . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå