johome Skrevet 2. august 2015 Del Skrevet 2. august 2015 He he , husker et tilfelle for noen år siden der en nyinstallert SSD var koblet til Marvell porten istedet for Intel sine native porter. Å bytte over til Intel ga ikke ønsket resultat. En reinstall av OS'et tilkoblet native Intel porter ga ytelse som forventet. Lenke til kommentar
nunster Skrevet 5. august 2015 Forfatter Del Skrevet 5. august 2015 Tenker å gjøre dette nå, håper det fungerer; Jeg vil ta en systemgjengoppretting nå, hvor jeg kobler fra HDD og lar kun SSD stå i. Et spørsmål; Jeg har mange spill, og et av de er GTA V. Det tar en stund for meg å laste ned, så jeg tenkte kanskje å dra spillfilene over på HDD'en, og når jeg er ferdig så bare drar jeg de over til SSD'en igjen. Vil dette fungere? Eller må jeg reformatere begge diskene? > Når Windows installasjonen er ferdig vil jeg naturligvis koble til HDD. Takker for svar. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Jeg kjenner ikke til GTA V , men antar at det bare er å flytte exe fila til hdd. Ha du oppdatert firmware på SSD'en ? Faktisk viktig at det blir gjort. Hvis firmware updaten er destructive , vil all data på SSD'en gå tapt , er den non destructive taper du ingen data. Screenshot fra en 840 Evo som har degradert ytelse : Slik bør det se ut : Lenke til kommentar
nunster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Beklager for sent svar, Skal sjekke via Samsung Magician, og oppdatere firmware. Trenger jeg ikke å formatere/slette noen av harddiskene når jeg re-installerer Windows? Endret 12. august 2015 av Hårek Fjernet toskete sitering Lenke til kommentar
nunster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 En benchmark av SSD'en: Kjørte en optimalisering ^^^^^ Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Trenger jeg ikke å formatere/slette noen av harddiskene når jeg re-installerer Windows? Du kan slette denne 100 MB partisjonen på HDD'en F: partisjonen kan være urørt. Lenke til kommentar
nunster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Har slettet volumet nå, og den står nå som utildelt. Skal se om jeg orker å begynne med dette ikveld, skal ihvertfall få gjort det iløpet av uken. Er så lei av konstante problemer med maskinen, så må for engangs skyld sette meg ned å faktisk få slappa av liten. Jeg kobler fra den hvite og svarte kabelen (SATA-kabelen(?)), og har kun SSD plugget inn, også re-installerer jeg hele Windows samtidig som jeg formaterer SSD'en. Formatere eller slette forresten? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 (endret) Ja, det er nok at du kobler ifra sata kabelen til hdd'en. Strømkabelen kan gjerne stå i.Når du installerer Windows , velger du at den bruker hele SSD'en. Ville tatt en firmwareupdate før reinstall av OS. Edit : det har faktisk kommet firmware update 2 ganger til Evo'en.Den første var bare delvis vellykket , mens den andre ser ut til å fungere tilfredstillende. Før 1'ste firmware update Etter første firmware update : Etter andre firmware update : Om du må kjøre firmwareupdate en eller to ganger vet ikke jeg. Det må du nesten selv finne ut av. Endret 11. august 2015 av johome Lenke til kommentar
nunster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 https://gyazo.com/0a05083c6c8722edc3a1aad172d3a7b1 Har oppdatert flere ganger, og den finner ingen nye updates. Kommer til å gjenopprette den nå. Holder det å ta ut SATA kabelen KUN fra HDD'en, eller må jeg fjerne den ene enden som er i hovedkortet også? Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Det skulle da være nok at du fjerner sata kabelen kun fra hdd'en Lenke til kommentar
nunster Skrevet 11. august 2015 Forfatter Del Skrevet 11. august 2015 Supert! Da begynner jeg å re-installere nå. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Og denne gangen bruker du native intel port Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Og denne gangen bruker du native intel port Noen som vet hvorfor det ikke kun er Intel port på hovedkort siden det er så mye bedre? Pris? Eller er det ikke mulig? Hvor mange er evt maks isåfall? Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Og denne gangen bruker du native intel port Skriver for Nunster siden han ikke husket emailen til brukeren sin. Nå får jeg dette problemet etter den er ferdig og gjenopprette og skal boote. (Se vedlegg) Om jeg skal sette den i Intel Port, vil det si motsatt side av der man plugger inn SATA-portene? Skal jeg plugge alle tre kablene (SSD, HDD og CD-rom) på den nederste siden istedet for det som er nå (øverste)? Håper på kjappe svar siden jeg ikke får meg inn på maskinen nå. Den bare skrur seg av og på med samme erroren, skrudde den helt av til slutt. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Du skriver gjenopprette og skal boote. Skjønner ikke helt hva du mener med det , prøver du å kjøre en repair ? Du kan ikke boote med den nåværende installasjonen pga den 100 MB partisjonen som er slettet. Finner heller ikke noen slags vedlegg. Er liksom meningen at du skal ta en nyinstallering av OS'et. Koble til SSD'en til sata porten helt til høyre i bildet : CD-ROM kan være tilkoblet. HDD skal ikke være tilkoblet før OS'et er ferdig installert. Blir borte en stund nå. Får sikkert hjelp av andre som har vært borti dette før Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 http://imgur.com/ny3oXHH SATA-kablene er allerede koblet til høyresiden av portene. Jeg vil foreta en gjenoppretting tilbake til Windows 7, siden Windows 10 ikke fungerte (se link ovenfor). Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 http://imgur.com/gbYFhsy Skal jeg slette de to ukjente partisjonene? Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Valgte og slette de to andre, og formatere SSD'en. Håper på resultater etter installeringen er ferdig. - Nunster Lenke til kommentar
MRGT Skrevet 11. august 2015 Del Skrevet 11. august 2015 Er en merkbar forskjeller når det kommer til å bruke maskinen. Men jeg stopper fortsatt opp i 15-20 sekunder ved boot-logoen. Ganske sikker på at dette skyldes av at hverken datamusa eller tastaturet ikke reagerer, med engang de begynner å lyse, så forsvinner boot logoen. Vil takke dere alle for hjelpen jeg har fått. Får bare leve med dette, for nå er det rett og slett nok. Kommer mest sannsynlig til å selge den og kjøpe en ferdigbygd. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 Prøv å skru av usb initializing i bios, kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå