Gå til innhold

Kan man kalle dette et veikryss?

frøken678

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg. Jeg har lagt ved en dårlig tegning av noe jeg lurer på om kan kalles et veikryss. Jeg kan forsøke å beskrive dette også : det er ikke mulig å kjøre ut av dette med mindre du snur og kjører tilbake samme veien som du kom fra, de utstikkerne som slutter på bildet er åltså blindvei, og ikke mulighet til å kjøre videre. Jeg har googlet litt og har lest at man kan kalle et veikryss der trafikkstrømmer går sammen eller krysses, og kan derfor ikke si meg enig i at det jeg har lagt ved her er et veikryss. Men jeg vet ikke, derfor håper jeg på svar fra dere:-) Tusen takk for alle svar!

post-384832-0-86491200-1438074084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ikke lett å se hva du mener her. Kan du ta et screenshot fra google maps eller finn kart fra området?

Lenke til kommentar

Vanskelig å vurdere uten bilde.

Hvis det ikke er et kryss så vil jeg forvente å finne kantsten over veien (Men dette er ikke helt konsekvent så det er ikke en 100% indikasjon) Du kan også se etter skilt. Skilt settes på vei ikke inne på private innkjørsler. Er de to blinde veilignende arealene utstyrt med offentlige skilter, da er det en vei og du har et veikryss.

Er det ikke det er det nok en innkjørsel.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Vanskelig å vurdere uten bilde.Hvis det ikke er et kryss så vil jeg forvente å finne kantsten over veien (Men dette er ikke helt konsekvent så det er ikke en 100% indikasjon) Du kan også se etter skilt. Skilt settes på vei ikke inne på private innkjørsler. Er de to blinde veilignende arealene utstyrt med offentlige skilter, da er det en vei og du har et veikryss.Er det ikke det er det nok en innkjørsel.

Jeg har lagt ved bedre bilde!

Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig å definere dette krysset?

Jeg ser at veien til høyre, venstre og rett frem i følge google maps har veinavn. Selv om disse er sperret og ser ut som utkjørsler/parkeringsplasser i dag vil jeg tro at f.eks. politiet vil si at de er registrert som veier og at dette derfor er et veikryss.

Lenke til kommentar

Jeg ser at veien til høyre, venstre og rett frem i følge google maps har veinavn. Selv om disse er sperret og ser ut som utkjørsler/parkeringsplasser i dag vil jeg tro at f.eks. politiet vil si at de er registrert som veier og at dette derfor er et veikryss.

Grunnet parkeringsbot om parkering nærmere en. 5 meter fra et veikryss!

Lenke til kommentar

Gjetter på at har med vurdering av lovlighet å parkere nær krysset.

I så måte regner jeg med at parkeringsetaten ikke vil ha noe problem med å forsvare bøtlegging av parkering her som om det er et kryss. Har gata et navn, da er det en vei ikke en innkjørsel. I dette tilfellet er det snakk om et kryss mellom klostergata og jarlegata

Lenke til kommentar

Virker som om de har sitt på det tørre om du faktisk sto nærmere enn fem meter til krysset. Jeg regner med det var en kommunal parkeringsvakt som illa boten. I så fall kan du uansett prøve å klage med begrunnelse i hva som er vanlig på stedet, din oppfatning om at det ikke er snakk om et veikryss osv. Det kan jo hende de tar det til følge, selv om jeg tviler. Husk at om du har tenkt å klage må du uansett betale boten. Du får pengene tilbake om de gir deg medhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...