dasilva Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg vil ha tv på pc min, har ingen peiling på hvordan kort jeg trenger, kan dere hjelpe meg m d??? Jeg vil ha kort der det e mulig m opptak fra tv, har kabel tv god kvalitetskort, vil gjerne ha litt info om hvordan velge ut tv tuner kort på stasjonær m...hva må jeg se etter etc... takk Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 http://www.dinside.no/php/art.php?id=93969 Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kjøp feks "Pinnacle PCTV" eller "Pinnacle PCTV Pro". Har det førstnevnte kortet selv og er meget fornøyd med det.. Her kan du ta opp og det du skulle ønske deg av en TV/video.. Ikke kjøp "Pinnacle PCTV Rave" fordi der følger det ikke med fjernkontroll, og da mister du litt kosen med å sitte å flippe gjennom de kanalene du enn så lenge ikke trenger å betale lisens for å se på.. Pro kortet har Stereo lyd og radio (om jeg husker rett), men er en smule dyrere.. Til slutt vil jeg bare si at alle TV kort er avhengig av et godt TV-signal. Er signalet crappy så blir outputen det også... Ikke glem at å se "TV" på en liten monitor er ikke særlig forskjellig fra en bærbar 14" hytteTV. Lenke til kommentar
dasilva Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har kabel tv og vis jeg kjøper en bra tv kort, vil jeg da automatisk få inn flere kanaler?? Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Vel.. du vil finne de kanalene som kortet finner, men er noen kodet blir det likevel bare grøt på skjermen... Da må du ha en dekoder først på kabelen og abonnement fra kabelleverandøren din. Du får inn akkurat det samme som en ny TV vil gi deg. Lenke til kommentar
dasilva Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Vet du ka det koster det kortet som du anbefalte da?? Så jo beder og dyrere kort jeg velger så jo større sjanser for at jeg får inn flere kanaler(nye) på kabel?? Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Pro kortet koster rundt 1000-lappen. Siden du spør om "nye" kanaler.. har du en svært gammel TV som ikke får inn alt? Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har selv PCTV pro og er veldig fornøyd med dette. Eneste jeg stusser over er at eldre drivere funker mye bedre (bedre sync og kjappere respons) enn de nyere v5.xx driverne. Dessuten bruker de nye fort vekk ~20-40% CPU (avhengig av bildekvalitet) mens v.4xx bruker ca 0%... Greit, 1-3% da. Mulig dette skyldes at mitt PCTV pro er noen år gammelt (tror faktisk det er 5-6 år gammelt), og det kan hende det er andre/bedre komponenter på de som selges nå. Det var heller ikke fjernkontroll å få den gang jeg kjøpte... Keyboard eller mus gjør egentlig den jobben helt greit om man ikke skal sitte fryktelig langt unna Men - det jeg egentlig skulle si (for at det ikke skal være noen tvil); man får inn akkurat de samme kanalene som man får inn på sin vanlige TV. Det finnes software "der ute" som sies å de-skramble betal TV, men jeg har ikke jobba mye for å få til dette. ...og på 21" er det faktisk helt OK å slenge seg ned på senga et par meter unna og glane på TV Lenke til kommentar
hart Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jupp... har 19" selv og brukte den som TV lenge, men synes fremdeles en fjernkontroll er nødvendig... TV er jo synonymt med apati, så hvorfor ikke gjøre det fullkomment.. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har et terratec TVkort tilsalgs, se "bruktmarked" for info Lenke til kommentar
KjellMagne Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ikke kjøp MSI TV@anywhere Master. Bare surr med drivere og software på XP. Måtte faktisk bare levere tilbake dritten. Har nå bestillt Leadtek Winfast 2000XP deluxe hos Vaagen konsulting til 398,- OBS der tilkommer ganske mye porto + eks gebyr. Ender opp på 621,- men ganske rimelig endog. Så er de trege i leveringen Lenke til kommentar
albe Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ikke kjøp MSI TV@anywhere Master. Bare surr med drivere og software på XP. Måtte faktisk bare levere tilbake dritten. Har nå bestillt Leadtek Winfast 2000XP deluxe hos Vaagen konsulting til 398,- OBS der tilkommer ganske mye porto + eks gebyr. Ender opp på 621,- men ganske rimelig endog. Så er de trege i leveringen Enig. Ligg unna TV@anywhere. Jeg kjøpte den (ikke master), men det finnes ikke skikkelige drivere, får bare kjørt med det visningsprogrammet som fulgte med. Det ble for dårlig brukervennlighet og kvalitet på opptak. Kortet støttes såvidt av siste (beta)versjon av dscaler, men her er det ikke lett å ta opp. Og jeg som hadde tenkt å kjøre time-shifting, og håpet på god kvalitet. :gretten: Jeg har ikke brukt kortet det siste halvåret. Pass på at kortet du kjøper har skikkelide drivere, som funker med alle programmer. Lenke til kommentar
dasilva Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Nei jeg har et ganske nytt 28" widescreen Takk alle dere som svarte på min mail, og hjelpa. : : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå