Thomaz99 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei! Meg og naboen deler Internett, pga det koster en del og i mitt hus er det ikke lagt inn fiber pga hun som bodde her før. Og Telenor skal ha 5000kr for å legge det inn. Ruteren er inne hos dem men lurer på hva som er best for at jeg skal få bedre signal. Vi bor i rekkehus så det er en betongvegg mellom oss. Før var det lagt inn en i Internett kabel gjennom loftet og jeg brukte min egen ruter og det funket men så flyttet han som bodde der, jeg tok turen inn men da var rytteren dems flyttet ned til stuen så jeg kan ikke koble til som før. Men mulig jeg kan legge en kabel utenfor og inn til stuen å gjøre som før men foreløpig vil jeg ha en løsing. Har hørt om noe man plugger i veggen, for å utvide signalet, er dette noe som kan være en løsning. For rommet mitt ligger i enden av huset nede, altså så langt fra rytteren som er mulig. Trenger hjelp! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 hvis du klarer vil en kabel inn til din leilighet definitivt være den beste løsningen, Homeplug blir vanskelig når strømnettet er delt etter leilighet, og en trådløs extender vil avhenge veldig av plasseringen på deres ruter. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 5000,- for å få egen linje er da ingen upris(sett at du eier huset)? Se på det som en innvistering. Lenke til kommentar
Thomaz99 Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg er bare 16år Hehe. Så er ikke meg som bestemmer det haha. Men det blir vel og legge en Internett kabel på utsiden og inn til dem. Det er har funket helt topp før, blir akkurat som jeg skulle ha lagt inn fiber selv. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg er bare 16år Hehe. Så er ikke meg som bestemmer det haha. Men det blir vel og legge en Internett kabel på utsiden og inn til dem. Det er har funket helt topp før, blir akkurat som jeg skulle ha lagt inn fiber selv. Du vil aldri få like bra stabilitet med trådløs, spesielt når avstanden blir stor og det er betong inne i bildet. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Sjekk om du får noenlunde signaler i huset ditt på den siden som vender mot naboen. -Da kan en wifi extender gjøre nytten. Lenke til kommentar
Thomaz99 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Ja går man opp er wifi signalet helt topp. Nede også, er bare når men går lenger ut i huset, mot ytterdøren der blir dårlig. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Hvis du klarer å få 70-100% signal på en forsterker vil det nok funke fint, men ikke til gaming og annet som krever dønn stabil linje. Lenke til kommentar
Cobra196 Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg kjøpte en ny pc til å ha som ekstra på pulten min til å sende nettradio med. Måtte flytte routeren fra pulten til oppå driveren på gulvet. Fikk bedre signal i hele leiligheten! Soverommet mitt slet med dekningen på telefonen. Nå går det greit nok, også til å lytte til nettradio. Det falt ut før i soverommet. Prøv deg fram på forskjellige steder. Har mye forstyrrelser på mobilfrekvenser og mange andre i leiligheten, i tillegg til at det er ei lang rekke med andre trådløse nettverk å få inn fra naboene. Noen dekker leiligheten bedre enn min egen router nå. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 last ned et program som søker opp WiFi og kanaler og sett din til en annen en de rundt, inSSIDer er ett eksempel. 1 Lenke til kommentar
PS1 Skrevet 29. juli 2015 Del Skrevet 29. juli 2015 Hvis du vet hvor naboens trådløse router står, kan du prøve en wifi range extender rett på andre siden (din side) av betongveggen. Med andre ord: Finn korteste vei fra deres router til din range extender. Sørg for at det ikke er noe metall mellom dem, og helst "tynnest" vegg (tre bedre enn betong f.eks. om mulig). Anbefaler at det brukes 2.4 GHz, da de signalene har lettere for å trenge gjennom hinder i motsetning til 5 GHz (høyere frekvens => lettere blokkert). Bruker i sommer selv en wifi range extender (link), og opplever en pingøkning på omtrent 20-40, men helt stabil, hastighet på ca. 75 % av egentlige hastighet. Homeplug er som nevnt bare å glemme med mindre dere er koblet til samme strømnett (sikringsskap), men nettet vil ikke bli noe særlig siden leilighetene ("garantert") er på forskjellige kurser. Det beste vil være å få en kabel inn til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå