ma9nu2 Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Hei, Kom akuratt hjem fra ferie. Hver gang jeg starter opp pcn hører jeg en pipelyd som jeg tror kommer fra GPU'en (ser på lyset i videoen) Men er ikke 100% siden de er så høg lyd og vanskelig å lokalisere. Er ikke veldig flink i pc-greier så prøv å snakk de litt lett vist noen vet noe Legger til en link til lyden her. Lyden er hele tiden. til og med når ingen strøm kommer til pc'n Video --> https://vid.me/8q3v Jeg starter med å slå på pcn. så kan dere høre lyden.. etter de slår jeg av pcn. Så venter jeg 20sek (hopper over de i filmen) så starter lyden å bli høgere og høgere til den slutter prossesorIntel® Core i5-3570K ProcessorhovedkortASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 ATX,skjermkortPowerColor Radeon HD 7950 3GBHarddiskSeagate Barracuda® 500GB Er ikke noe gale med PC'n, men har lyst å få vekk lyden siden den er iriterende [har googla.. kan de være noe med "coil whine" ? (var ikke helt samme lyd) https://youtu.be/HP73edpQwgc?t=1m47s Mvh Magnus Endret 27. juli 2015 av ma9nu2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 'Coil whine' har ingen bestemt lyd - ikke noe poeng å sammenligne. Antar det er det du har. Spoler finnes på skjermkort, hovedkort, og i PSU. Det hender lyden forandrer seg når man setter fingeren på spolen som piper - da kan man lime den med silikon. Men hvis det er en spole inne i PSU kan man ikke prøve på slikt. PS - flyttet tråden din, hører ikke hjemme i "Maskinen fungerer ikke". 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Belast gpu med stresstest, forandrer lyden seg fra mer bruk av den /psu? Eller for eks evga precision / msi afterburner og klokk opp og ned mhz og lytt etter toneendringer. 1 Lenke til kommentar
ma9nu2 Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Belast gpu med stresstest, forandrer lyden seg fra mer bruk av den /psu? Eller for eks evga precision / msi afterburner og klokk opp og ned mhz og lytt etter toneendringer. skal teste nå 'Coil whine' har ingen bestemt lyd - ikke noe poeng å sammenligne. Antar det er det du har. Spoler finnes på skjermkort, hovedkort, og i PSU. Det hender lyden forandrer seg når man setter fingeren på spolen som piper - da kan man lime den med silikon. Men hvis det er en spole inne i PSU kan man ikke prøve på slikt. PS - flyttet tråden din, hører ikke hjemme i "Maskinen fungerer ikke". Umm.. ser ikke hvor spolene er. "tror" lyden kan komme fra strømforsyningen til pcn. har 5års garanti fra komplett.no så tror jeg sender den inn Endret 28. juli 2015 av ma9nu2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå