spøkelset Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei! Har bestemt meg for å kjøpe en praktisk varebil til å frakte diverse verktøy, surfebrett, skrot osv. Må også ha tilhengerfeste. Nedenfor lister jeg opp noen av alternativene jeg har vurdert og min egen oppfatning av de enkelte. Vil gjerne ha forslag og tilbakemelding fra folk som har erfaringer Volkswagen Caddy: Virker å være bra kvalitet rent driftsmessig, og er populære. Registrer at det er mange Bensin+gass biler på markedet. Er det fordi folk ønsker å kvitte seg med disse av en grunn? Har lagt merke til at nyere modeller av denne typen kan ruste veldig fort (?) Har disse galvanisert karosseri? Ford Transit: Virker å være god kvalitet, men utsatt for rust? Toyota Hiace: Sikkert den beste rent kvalitetsmessig, men populære biler og dyre i innkjøp. Virker ukurant med bakhjulstrekk? Sikkert ikke de beste å kjøre? Peugeot partner: Ingen spesiell formening. Vanskelig å skru på og skaffe deler til? Ruster mindre enn vw og Ford? Ellers er jeg også åpen for andre velbegrunnede forslag. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hiace er dyre, og bruker like mye diesel som en bilferje. Kjøreegenskapene er også ganske ferje-aktige, toppet med et skikkelig 80-talls interiør. De går imidlertid evig. Fransk bil skal jeg ikke ha. Livet er for kort. Caddy og Transit Connect er greie biler. Alle biler ruster. 1 Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Hiace er dyre, og bruker like mye diesel som en bilferje. Kjøreegenskapene er også ganske ferje-aktige, toppet med et skikkelig 80-talls interiør. De går imidlertid evig. Fransk bil skal jeg ikke ha. Livet er for kort. Caddy og Transit Connect er greie biler. Alle biler ruster. Jeg har også et frynsete inntrykk av franske biler, men kanskje kvaliteten og brukervennligheten har blitt bedre med årene? Jeg liker å kunne gjøre litt småfiks selv. Derfor må det ikke være slik at jeg må ha bilen på verksted eller demontere hele støtfangeren og det som verre er, for å bytte en lyspære eller skifte en liten del. Dette har gått veldig greit på bilen jeg har hatt til nå. En eldre Audi A4. Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Du må ikke på verksted for å bytte lyspære på en Transit Connect, men regn med at du vil besøke verkstedet hyppig likevel med en slik bil. Jeg hadde en slik bil fra den var gått 57 000 km til den var gått nesten 120 000 km. Da hadde ikke jeg råd til å ha den i drift lenger men solgte den. Lenke til kommentar
spøkelset Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Hmmmm...det hørtes jo ikke bra ut. Ser jo at enkelte av disse har gått som postbiler f.eks. Kan tenke meg at disse har blitt hardt behandlet. Det beste er nok å finne en bil som har vært privateid. Kan jo være at du har vært uheldig. Se på denne artikkelen http://www.tv2.no/a/3930836 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Vi hadde ett par Transit Connect i gamle jobben, og jeg har en 2012 model kjørt 71500 nå i nye jobben. Har byttet et par hjullager forholdsvis tidlig, bortsett fra det hadde vi ikke noe særlig problemer, men liker ikke disse bilene. Ikke spesielt gode å kjøre, mye støy i kabinen, lite plass i kabinen (er ca 195) og motor føles veldig gammeldags ut. Jeg har kun kjørt 75hk diesel, denne motoren er alt for liten til disse bilene. Egenvekt på min (lav/kort utgave) er 1400kg. En kollega har den nye utgaven, han mener den er mye bedre på alle disse punktene, men jeg har ikke prøvd den selv Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Prøv de forskjellige bilene du, så finner du fort ut hva du ikke vil ha ihvertfall! Berlingo/partner er den jeg ville ha valgt av de du nevner her, tror man skal få en av den nye typen med 3 seter for 90k Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=59209736&searchclickthrough=true Har selv hatt en Combo i 1.5 år uten noe tull bortsett fra rens av egr ventilen. Spørs jo hvor tung henger du skal dra, men de motorene der går overraskende bra til størrelsen. Det er mulig og få forbruket ned i 0,35 på mila. I tilegg er har den klassens beste benplass. Jeg som er 1.87 satt veldig godt. Anbefaler deg og prøvekjøre en. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 (endret) Eneste jeg har å komme med er at om du skal kjøre lengre turer (1t+) så ikke kjøp Partner. Setet er et helvete å sitte i og har ingen justeringsmuligheter overhodet, mangler korsryggstøtte. Den er også på verksted i gjennomsnitt hver måned, og tror ikke den kan trekke så mye heller da den er veldig liten. Støyer noe voldsomt under kjøring på motorveien. Kjører denne bilen til daglig i jobb. Endret 28. juli 2015 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå