Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte langt fra familien

Anbefalte innlegg

Mange utleiere har erfart at uføretrygdede folk er noen svin som ikke tar godt vare på leiligheten og ikke vil betale for ting de ødelegger. Jeg er ikke den sorten, men mange andre er. For min del ville jeg gjerne hatt NAV garanti hvis jeg hadde vært utleier. Er greit å sikre at pengene kommer inn når de skal.

Problemet, slik jeg har hørt det er depositum og betaling av ødelagte ting. Det er vist en evig kamp. Derfor er ikke NAV den beste leietakeren:/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar så fint vare på tingene mine som det går an. Håper virkelig ikke at det måtte bli et problem at mange andre fra NAV har ødelagt ting før jeg kommer. Greia er at for å spare store flyttekostnader, så er det mest aktuelt å flytte til en møblert leilighet. Men hjelper ikke at utleieren er redd for at jeg ødelegger møblene, bare fordi jeg er ufør. Er det tilfelle så vil jeg ikke leve lenger.

I flere aviser har jeg før lest om utleiere som har måttet leid inn profesjonell vaskehjelp etter studenter. Tette sluser, tette komfyrvifter og pizzaesker flyter på gulvet etter de har flytta ut. En gang leste jeg også om ei dame som var lite motivert til å leie ut til flere studenter, bare pga erfaringen med studenter. Tror derfor det ikke er så mye bedre å være student enn å være ufør på leiemarkedet.

Tror ikke det er bedre med uføretrygdede, men jeg er sikker betaler og tar veldig fint vare på tingene mine. Også møblene. Har Haugesund kommune som referanse, men de har så mange folk og så mange leiligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...