Gå til innhold

Ønsker anbefaling av bok om engelsk grammatikk +Youtube-serie om det samme

ærligøs

Anbefalte innlegg

Leser for tiden om engelsk grammatikk i en "for Dummies"-bok. Tidligere har jeg lest om statistikk og andre temaer i serien, og de bøkene har vært meget gode. Men nå ble jeg skuffet. Jeg savner mer systematikk og gjennomgåelse av grammatiske termer. Eksempelsetningene er av og til uleselige fordi forfatteren bruker rare navn hele tiden (Pruscillapom and Agathantoran visited Sisinniram on Pathathorgors' lawn on Atnononthons' birthday). Tanken er kanskje er det skal være morsomt, men det flytter jo fokus vekk fra det grammatiske. Eksemplet mitt er en overdrivelse. 

Er det noen som kjenner til en god bok om engelsk grammatikk? Den bør være systematisk og rimelig grundig. Finnes det en bok som liksom er "bibelen" for engelsk grammatikk?

På Youtube finne jeg mange videoer om engelsk grammatikk. Men noen av dem har bakgrunnsmusikk, andre har lærere som snakker engelsk med aksent og noen har dårlig lyd. Noen som kjenner til en god serie med videoer som ikke har disse lytene?

Her er et eksempel på hvordan det bør være:

https://www.youtube.com/watch?v=0JNC2Njea4w&list=PL6RCFvdD8B213OhNwvtPv2MLiJa-tnt1L

Det eneste problemet med serien videoen ovenfor er en del av, er at den er for kort. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...