ærligøs Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Leser for tiden om engelsk grammatikk i en "for Dummies"-bok. Tidligere har jeg lest om statistikk og andre temaer i serien, og de bøkene har vært meget gode. Men nå ble jeg skuffet. Jeg savner mer systematikk og gjennomgåelse av grammatiske termer. Eksempelsetningene er av og til uleselige fordi forfatteren bruker rare navn hele tiden (Pruscillapom and Agathantoran visited Sisinniram on Pathathorgors' lawn on Atnononthons' birthday). Tanken er kanskje er det skal være morsomt, men det flytter jo fokus vekk fra det grammatiske. Eksemplet mitt er en overdrivelse. Er det noen som kjenner til en god bok om engelsk grammatikk? Den bør være systematisk og rimelig grundig. Finnes det en bok som liksom er "bibelen" for engelsk grammatikk? På Youtube finne jeg mange videoer om engelsk grammatikk. Men noen av dem har bakgrunnsmusikk, andre har lærere som snakker engelsk med aksent og noen har dårlig lyd. Noen som kjenner til en god serie med videoer som ikke har disse lytene? Her er et eksempel på hvordan det bør være: https://www.youtube.com/watch?v=0JNC2Njea4w&list=PL6RCFvdD8B213OhNwvtPv2MLiJa-tnt1L Det eneste problemet med serien videoen ovenfor er en del av, er at den er for kort. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg er overrasket over hvor mye rart en kan finne. Så og hørte ett minutt av denne videoen. Synes den var hysterisk morsom med høy lyd, men dette er jo ikke noe å lære engelsk av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå