Ronin Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har en WD disk som har begynnt å oppføre seg litt merksnodig i det siste, når den er igang fungerer den helt fint, men det er det å få den igang som er problemet. Avogtil når jeg slår strømmen helt av på pc'en så finner ikke BIOS den, den spinner heller ikke opp, så jeg må ta strømmen på boksen helt til den kommer igjen. Noen som har vært borti dette og har en god forklaring og en måte å fikse dette på? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Swein Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Merkelig.. Jeg også sliter med min western digital... Har WD 120GB 8MB chache.. Den lager en merkelig lyd noen ganger og er fryktelig treg.. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kan det være at det er litt lite strøm under oppstarten? Disker trekker mye strøm på 12V delen under oppstart. Hvor kraftig PSU har du? Lenke til kommentar
Cid Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Interesant.... Akkurat det der har skjedd på barne PC`n nå, 830MB IBM, driver å bygger ny nå. (Rosa modda jentesak til 8 åring) funka fint når den først var igang, foruten at den andre disken, uten OS ble borte? Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Dette er en 80GB 8mb cache disk. Tviler på at det er strømmen som er problemet, den har funket smertefritt i ca ett og et halvt år nå. Det skjedde plutselig igår når jeg skrudde den av og skulle slå den på igjen. Knotet som fy med dette igår, skjønnte ingenting :-) Har også prøvd alle mulige pin innstillinger, slave og master, med og uten dvd-rom'en, men til ingen nytte. Den bare kommer og går når den vil. Kjørte også det WD diagnostikk programmet men den finner ingen feil i det hele tatt. Lenke til kommentar
Digger Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Sjekk også idekabel da denne lett får dårlig kontakt vis den er en del brukt... Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Sjekk også idekabel da denne lett får dårlig kontakt vis den er en del brukt... Har prøvd å byttet den med samme resultat. Tror jeg tar og droppkicker den disken snart. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvis den plutselig har blitt sånn uten at noe annet er endret så er det desverre 90% sannsynlig at disken holder på å ta kvelden. :-( Har du noe viktig på den så kan det være lurt å ta kopi av det i tilfelle du en dag ikke får liv i den lenger. Kanskje du kunne kjøre noen diagnostic tools fra WD på den og se om de forteller noe mer? http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Hvis den plutselig har blitt sånn uten at noe annet er endret så er det desverre 90% sannsynlig at disken holder på å ta kvelden. :-( Har du noe viktig på den så kan det være lurt å ta kopi av det i tilfelle du en dag ikke får liv i den lenger. Kanskje du kunne kjøre noen diagnostic tools fra WD på den og se om de forteller noe mer? http://support.wdc.com/download/index.asp#diagutils Har prøvd å kjøre de verktøyene fra WD men de finner ingen feil. Det er ikke noe viktig på den, hadde tenkt å bruke den boksen som spilleserver. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 I noen BIOS'er så kan du velge at BIOS skal vente et sekund eller to på harddisker... Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 I noen BIOS'er så kan du velge at BIOS skal vente et sekund eller to på harddisker... Skal få sjekket dette når jeg har fått faenskapet sammen igjen, den ligger utover gulvet akkurat nå Lenke til kommentar
orjanf Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har akkurat det samme problemet på WD 80GB. Uten at jeg blir noe klokere..... Lenke til kommentar
datamannen Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Merkelig oppførsel fra harddisk kan være f.eks: 1) Kablene sitter dårlig (såvidt jeg forstår er dette sjekket) 2) Dersom det kommer ulyder, kan det være at det er like før du får et harddiskcrash - da er det bare å skifte ut hele greia. Harddisken inneholder jo noen bevegelig deler så før eller senere blir disse så slitt at det går i stykker. 3) du har fått virus. Kjør den nyeste programvare og virusoppdatering. Du kan også prøve å slette partisjonen(e),reformatere og legge inn alt på nytt. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Har akkurat det samme problemet på WD 80GB. Uten at jeg blir noe klokere..... Samme disken da sikkert, snodige greier. Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Nevnte det for en kamerat, han forteller at han har slitt med det samme på WB 40 G disker. Hans løsning er å ikke skru av PCen men bare la den stå på døgnet rundt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ronin: Var en som nevnte psu'en din, kan og være den som ikke er bra. Så prøv en annen om du har. Opplevde for en ukes tid siden noe lingnede, problemet tror eg var dårlig kontakt. Fant ikke ut helt 100% hva det var, men rikket i strømkabelen og siden har den funket bra. Det kan og være dårlige loddinger på kretskortet(kaldlodding) Men eg er som sakt ikke 100% sikker hva det var i mitt tilfelle. WD160Gb disk, kjøpt i juli. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kan det være at det er litt lite strøm under oppstarten? Disker trekker mye strøm på 12V delen under oppstart. Hvor kraftig PSU har du? Masse? Vil ikke si at 1A er mye.. WD250gig trekker nesten 2A under oppstart og jeg vil ikke si at det er mye og belaste 12V. De trekker omtrent det dobbelte når de spinner opp. Egentlig ikke noe rart.. Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Den sviver nå, skal aldri skru den av mer, har en stoooor UPS. Får se hvordan det går når mange kobler seg på og begynner å spille, satse på at den overlever. Hadde vært fint å funnet ut hva det er da men Takker så mye for alle svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå