Tor Rasmussen Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei. Kjøpte Huawei Ascend Mate 7 før helgen. Den har fått så mye gode omtaler.Men for mitt bruk er den rimelig frustrerende.Vurderer derfor å bytte til Samsung Note 4. Det jeg er MEST misfornøyd med på Mate 7 er: Notifications - Hotmail.Det er helt random/bingo når telefonen velger å gi meg beskjed om en epost. Noen ganger kommer ringetone, led-lampen blinker, og mailsymbolet viser epost.Noen ganger kommer ingen tone, led lampen blinker ,og mailsymbolet viser epost.Noen ganger kommer ingen tone, led lampen blinker ikke, mailsymbolet viser epost.Noen ganger kommer intet. Når jeg tar telefonen ut av dvale, så popper plutselig 2-3 mailer opp. Og noen av dem kan være flere timer gamle. Facebook app-symbol.Selv om det kommer kommentarer/oppdateringer på Facebook, så er app-symbolet vanlig "Facebook" uten den rød telleren som viser ny aktivitet.Det kommer gjerne en Facebook notify helt på toppen av telefonen. Med App-symbolet er statisk. Bluetooth Handsfrees set. (Intercom i MC-hjelm) Aktiverer talekommando. Ascend Mate 7 går over i "Initsialiserer".Kommer aldri videre fra den skjermen. Det er mest Hotmail som er dealbreakeren for meg. Jeg bruker min Hotmail. slik andre bruker sms. Er derfor rimelig avhengig av å få mailer på minuttet, MED varsling. (Ikke oppdage senere at det ligger 2-3 timer gamle mailer telefonen aldri gav beskjed om).Og det frustrerende er at notify er helt BINGO. Har sendt eposter rikelig. Og mens min gamle Galaxy Tab pinger og vibrerer på hver melding kjapt, så er er det lotto og random om Ascend Mate 7 velger å si i fra. Noen problemer utfordringer med Note 4 jeg bør vite om?(Vurderer å benytte meg av angrerett på Mate 7, og kjøpe Note 4). P.S. Notifyproblemet med Mate 7 strekker seg vistnok også til andre apper som Whatsapp, Hangouts og flere. Feilen lar seg ikke løse med innstillinger, eller å laste ned app for å notifye.Har nettopp lest en 18-siders android tråd om akkurat Mate 7 og problemet, Tråden strekker seg over et halvt år, nyeste post er en uke gammel, og de konkluderer med at problemet ikke lar seg løse. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg har ingen nevneverdige problemer med min Note 4. Fungerer akkurat som forventet. Eneste som irriterer meg er at det tar så himla lang tid før oppdateringer kommer, men det er jo et Android-issue - ikke telefonspesifikt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Eneste som irriterer meg er at det tar så himla lang tid før oppdateringer kommer, men det er jo et Android-issue - ikke telefonspesifikt. Det er telefonspesifikt jo. Har du en Nexus 6 feks vil du få oppdateringer til nyere Android versjoner lenge før Note'en din (om den i det hele tatt for det) 3 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei. Kjøpte Huawei Ascend Mate 7 før helgen. Den har fått så mye gode omtaler. Men for mitt bruk er den rimelig frustrerende. Vurderer derfor å bytte til Samsung Note 4. Det jeg er MEST misfornøyd med på Mate 7 er: Notifications - Hotmail. Det er helt random/bingo når telefonen velger å gi meg beskjed om en epost. Noen ganger kommer ringetone, led-lampen blinker, og mailsymbolet viser epost. Noen ganger kommer ingen tone, led lampen blinker ,og mailsymbolet viser epost. Noen ganger kommer ingen tone, led lampen blinker ikke, mailsymbolet viser epost. Noen ganger kommer intet. Når jeg tar telefonen ut av dvale, så popper plutselig 2-3 mailer opp. Og noen av dem kan være flere timer gamle. Facebook app-symbol. Selv om det kommer kommentarer/oppdateringer på Facebook, så er app-symbolet vanlig "Facebook" uten den rød telleren som viser ny aktivitet. Det kommer gjerne en Facebook notify helt på toppen av telefonen. Med App-symbolet er statisk. Bluetooth Handsfrees set. (Intercom i MC-hjelm) Aktiverer talekommando. Ascend Mate 7 går over i "Initsialiserer". Kommer aldri videre fra den skjermen. Det er mest Hotmail som er dealbreakeren for meg. Jeg bruker min Hotmail. slik andre bruker sms. Er derfor rimelig avhengig av å få mailer på minuttet, MED varsling. (Ikke oppdage senere at det ligger 2-3 timer gamle mailer telefonen aldri gav beskjed om). Og det frustrerende er at notify er helt BINGO. Har sendt eposter rikelig. Og mens min gamle Galaxy Tab pinger og vibrerer på hver melding kjapt, så er er det lotto og random om Ascend Mate 7 velger å si i fra. Noen problemer utfordringer med Note 4 jeg bør vite om? (Vurderer å benytte meg av angrerett på Mate 7, og kjøpe Note 4). P.S. Notifyproblemet med Mate 7 strekker seg vistnok også til andre apper som Whatsapp, Hangouts og flere. Feilen lar seg ikke løse med innstillinger, eller å laste ned app for å notifye. Har nettopp lest en 18-siders android tråd om akkurat Mate 7 og problemet, Tråden strekker seg over et halvt år, nyeste post er en uke gammel, og de konkluderer med at problemet ikke lar seg løse. Nå vet jeg ikke hvordan du bruker hotmail på telefonen din men jeg anbefaler å bruke Gmail-appen og legge inn hotmail-kontoen din i denne. Ellers lukter problemene dine at Ascenden har strømsparingsfunksjoner som hindrer apper å motta varslinger før du vekker den. Men for å svare på spørsmålet ditt tror jeg du vil oppleve færre problemer med Note 4. Jeg vil dog likevel anbefale Nexus 6 som gir deg en strålende, ren Androidopplevelse med de nyeste Androidoppdateringene først. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Eneste som irriterer meg er at det tar så himla lang tid før oppdateringer kommer, men det er jo et Android-issue - ikke telefonspesifikt. Det er telefonspesifikt jo. Har du en Nexus 6 feks vil du få oppdateringer til nyere Android versjoner lenge før Note'en din (om den i det hele tatt for det) Jaja- De som kjøper Nexus slipper unna, men de som har Nexus slipper også unna mye funksjonalitet som mobilprodusentene legger til Android og som Android først får etter 3-4 delversjonsnummer. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Nå vet jeg ikke hvordan du bruker hotmail på telefonen din men jeg anbefaler å bruke Gmail-appen og legge inn hotmail-kontoen din i denne. Ellers lukter problemene dine at Ascenden har strømsparingsfunksjoner som hindrer apper å motta varslinger før du vekker den. Men for å svare på spørsmålet ditt tror jeg du vil oppleve færre problemer med Note 4. Jeg vil dog likevel anbefale Nexus 6 som gir deg en strålende, ren Androidopplevelse med de nyeste Androidoppdateringene først. Takker for svar, alle sammen. Jeg bruker hotmail som ALT-kontoen min. Jobb, venner, kjøp og salg på Finn.no og Ebay. Jeg bruker mail 5x mer enn sms. Er ikke interessert i en løsning som "via Gmail" eller gjennom noe annet. Vil helst ha Hotmail direkte, som push, uten fosinkelse og med varsling. Det fungerer utmerket på min gamle Galaxy Tab3. Men den er kun WiFi, og for stor til å drasse på i hverdagen. Hadde jeg fått hotmail-responsen til Tab3 på Ascend Mate 7, hadde jeg behold AM7. Men slik det er nå, er det uholdbart for meg. (På grunn av min "sære" hotmail-bruk, Men ser på nette folk har samme problem med andre apps som Whatsapp, Hangouts etc). Synes det er merkelig av alle skryte-tilbakemeldingene Ascend Mate 7 får, så er det ingen som nevner problemet med push og notifications. Men straks en googler problemet, så viser det seg å være et "stort" problem, og som ikke lar seg løse. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Eneste som irriterer meg er at det tar så himla lang tid før oppdateringer kommer, men det er jo et Android-issue - ikke telefonspesifikt. Det er telefonspesifikt jo. Har du en Nexus 6 feks vil du få oppdateringer til nyere Android versjoner lenge før Note'en din (om den i det hele tatt for det) Jaja- De som kjøper Nexus slipper unna, men de som har Nexus slipper også unna mye funksjonalitet gimmicks som mobilprodusentene legger til Android. Sånn, rettet opp i innlegget ditt. Det er absolutt noe nyttig funksjonalitet å finne på enkelte telefoner som kjører noe annet enn Stock Android, men mesteparten er bloat og mye fungerer dårlig etter min mening. 2 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Nå vet jeg ikke hvordan du bruker hotmail på telefonen din men jeg anbefaler å bruke Gmail-appen og legge inn hotmail-kontoen din i denne. Ellers lukter problemene dine at Ascenden har strømsparingsfunksjoner som hindrer apper å motta varslinger før du vekker den. Men for å svare på spørsmålet ditt tror jeg du vil oppleve færre problemer med Note 4. Jeg vil dog likevel anbefale Nexus 6 som gir deg en strålende, ren Androidopplevelse med de nyeste Androidoppdateringene først. Takker for svar, alle sammen. Jeg bruker hotmail som ALT-kontoen min. Jobb, venner, kjøp og salg på Finn.no og Ebay. Jeg bruker mail 5x mer enn sms. Er ikke interessert i en løsning som "via Gmail" eller gjennom noe annet. Vil helst ha Hotmail direkte, som push, uten fosinkelse og med varsling. Det fungerer utmerket på min gamle Galaxy Tab3. Men den er kun WiFi, og for stor til å drasse på i hverdagen. Hadde jeg fått hotmail-responsen til Tab3 på Ascend Mate 7, hadde jeg behold AM7. Men slik det er nå, er det uholdbart for meg. (På grunn av min "sære" hotmail-bruk, Men ser på nette folk har samme problem med andre apps som Whatsapp, Hangouts etc). Synes det er merkelig av alle skryte-tilbakemeldingene Ascend Mate 7 får, så er det ingen som nevner problemet med push og notifications. Men straks en googler problemet, så viser det seg å være et "stort" problem, og som ikke lar seg løse. Det ser rett og slett ut som om dette er en bug som følge av strømsparingsmekanismene i Mate 7. Jeg ville solgt den og kjøpt noe annet ja. Lenke til kommentar
Xphylion Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hva slags strøminstillinger kjører du på maten? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Hva slags strøminstillinger kjører du på maten? Alt åpent, uten restriksjoner. Også installert apper som skal "holde telefonen våken". Apper som skal slippe igjennom notify. Alle apper på telefonen har tillat notify, de får kjøre i bakgrunnen etc etc. Problemet ble ikke løst i en dedikert tråd over 6 måneder. Og de fleste forslag var forsøkt der. (Strøminnstillinger, med og uten SD-kort, alle rettigheter, åpen notify, hjelpe-apper for notify, Huawei sin egen offisielle app for å til apper adgang. Det er rett og slett som Zyg0te skriver. En strømsparingsfunksjon som stenger ned diverse funksjoner. Og den kan ikke overstyres. Installerer en apper for overstyring, blir de overstyrt av strømsparefunksjonen igjen. Klart det er flott med stort batteri, og lang batteritid. Men hva hjelper det, når en skal spare strøm til fant, så telefonen ikke får lov til å gi beskjed om eposter, whatsapper og diverse andre. Lenke til kommentar
Doffen jr. Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg har en gammel Note. Bloat er ikke noe problem, det hindrer ingen å legge inn bede apper der det tregns. Synes ellers det er verdt å vente noen måneder på siste android-versjon for så å få en uten bugs. Ser mange innpå her skriver sånt som "jippi! har fått siste versjon, men merker egentlig liten forskjell fra før", eller så skriver de om alle prolemene den nye versjonen har laget for dem.... Har du ikke bruk for det beste kameraet eller S-pen, kan du vel likevel heller ta en Nexus og spare noen lapper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Er ikke interessert i en løsning som "via Gmail" eller gjennom noe annet. Vil helst ha Hotmail direkte, som push, uten fosinkelse og med varsling. Det er ikke snakk om å kjøre "via Gmail", men å bruker Gmail-appen som epostklient for hotmail. Hvilken epostapp bruker du nå? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Er ikke interessert i en løsning som "via Gmail" eller gjennom noe annet. Vil helst ha Hotmail direkte, som push, uten fosinkelse og med varsling. Det er ikke snakk om å kjøre "via Gmail", men å bruker Gmail-appen som epostklient for hotmail. Hvilken epostapp bruker du nå? Hmmm.... interessant. Visste ikke det er mulig. Slik jeg kører den nå, valgte jeg legg til epostkonto. Exchange. Push. Sync alt. Så Hotmailene dukker opp i det hvite mailsymbolet nede på grunnlinjen. Har du en link eller veiledning til hvordan jeg får Hotmail gjennom Gmail-appen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Da bruker du Huaweis epostklient. Har ingen erfaring med den, jeg har "standardisert" på Gmail 5.0 som epostklient for alle mine epostkontoer. Vær obs på at du må ha 5.x for å kunne få inn Exchange, og sikkert også hotmail/outlook.com. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Da bruker du Huaweis epostklient. Har ingen erfaring med den, jeg har "standardisert" på Gmail 5.0 som epostklient for alle mine epostkontoer. Vær obs på at du må ha 5.x for å kunne få inn Exchange, og sikkert også hotmail/outlook.com. Hmmm.... skeptisk. For straks jeg installerer en app som Gmail 5.0, tenker jeg Huawai vil legge den i dvale for å spare strøm. Så er jeg tilbake til start. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Kan du ikke tillate hvilke apper som ikke skal gå i dvale? Det er jo enkelt å prøve, uansett. Gmail er jo Google, og de har da litt peil på Android også. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Kan du ikke tillate hvilke apper som ikke skal gå i dvale? Det er jo enkelt å prøve, uansett. Gmail er jo Google, og de har da litt peil på Android også. Det er det som er litt av problemet. Selv om en merker av for at programmet skal kjøre i bakgrunnen. Så kutter telefonen det ut for å spare strøm. Noen melder til og med at wifi ligger og sparer strøm, ved å slå inn og ut i intervaller. Altså, når de tar telefonen ut av dvale, så kan det gå opp mot 5-15 sekunder får wifi er på plass igjen. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Legg inn f.eks Nova Launcher så vil du kunne slå på at det skal stå hvor mange uleste du har ved hver app. Du kan og velge hvilke ikoner du vil ha osv. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 30. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2015 Ja, det endte nok med det. Har fått fatt i en Note 4 nå, og alle de issues jeg hadde på listen til Mate 7, løser Note 4 uten problemer. Mailer popper inn STRAKS serveren er klar. Facebook viser antall oppdateringer. Handsfree-settet mitt kan aktivere talekommando og ringe opp. Podcastspilleren dukker opp på låseskjermen og jeg kan stoppe,pause,avspille,neste osv. Synes Mate 7 var en mye flottere telefon med en mer eksklusiv følelse i EMUI-miljøet. Men følte samtidig av den var full av buggs. Nå er det en litt "kjedeligere" Note 4. Men alt funker slik jeg vil det skal funke. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 Etter litt lett googling så finnes det vist en EMUI launcher du kan legge inn istede for touchwiz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå