*F* Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Hei. Akkurat skaffet meg leilighet i et slikt 4-leilighetshus, 2 oppe og 2 nede hvor jeg har en av de nedre leilighetene. Info: - Energimerke RØD - Primærrom 66m2 - Bruksareal 71m2 - Varmepumpe Min bruk: Jeg bor alene, liker ha det litt godt å varmt, men tenker bruke varmepumpa til det, blir vel en dusj til dagen, liker dusje litt lenge. En server vil kjøre 24/4 og trolig også en PC. I tillegg til at stereoanlegget med alle komponenter står på 24/7. Postnr er 4619 Mosby. Så hva vil være billigst? hvor mye i kWh vet jeg ikke da jeg har bodd der i 2 dager. Ser GE har avtale med fagforeningen min og at jeg dermed kan få denne: https://www.ge.no/no/produkter/markedskraft-lavpris-ys/ Snakket med GE i telefon forøvrig og dem mente vel at jeg kanskje heller burde gå for GOO15 da den ikke innholder noen fastpris (dem estimerte vel at jeg ikke bruker så mye pga leilighet. Regner med det er denne det vises til: https://www.ge.no/no/produkter/variabel-goo-15/ Noen tips? Har ikke bestilt strøm før så er ikke akkurat helt "inni det". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Du må først bestemme deg for om du vil ha standard variabel pris, spotpris eller fastpris i 1 eller 3 år. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Vil ha det billigste totalt sett, det vil vel si variabel pris eller spotpris, jeg må si jeg ikke helt vet forskjellen på de to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Billigst totalt sett ved du ikke før ev. fastprisperiode er over. Da strømprisen (uten nettleie) lå på ca 1 kr/kWh for noen år siden, hadde jeg 3-års fastpris til under 0,40. For neste periode hadde jeg 3-års fastpris på ca 0,47, og da lå strømprisen på ca 0,30 på spot. Her må du bestemme deg for om du vil ha forutsigbarhet eller om du vil betale strømmens pris til enhver tid. Den kan variere fra under 0,20 til over 1,00 i løpet av et år eller 3. Ettersom du bor i en leilighet, vil trolig ditt strømforbruk være såpass lavt at dette har mindre betydning. Du kan se på GE Social Spot, som du MÅ bestille på Facebook: https://social.ge.no/order.php Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Ser Social Spot reklamerer med 07,28 øre/kWh, er ikke det ekstremt billig? Jeg regner med nettleie vil bli den samme uavhengig av leverandør og avtale? litt som linjeleie på DSL, bare dynamisk i forhold til mengde kWh Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Kraftinor har ett produkt med 0 påslag; http://kraftinor.no/Privat/Produkter/Kraftinor-Lavpris-Mobil/ Må bestilles via appen deres. - Har hatt de et halvår nå uten noe negativt, bare pass på å ikke takke ja til tilbud for å gå over på andre avtaler når du har blitt kunde Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Slik jeg skjønner den betaler man Innkjøpspris og ingenting ekstra? Med andre ord blir man en utgiftspost for leverandøren? Trikset er kanskje at dem prøver rekruttere deg til andre avtaler som dem sier? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Trikset er kanskje at dem prøver rekruttere deg til andre avtaler som dem sier? Ja når jeg tegnet avtale fikk man faktisk rabatt på spotpris -Har fått noen "kjempetilbud" på andre avtaler innimellom, men de er jo bare å ignorere. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Vil ha det billigste totalt sett, det vil vel si variabel pris eller spotpris, jeg må si jeg ikke helt vet forskjellen på de to. - Spotpris varierer dag for dag eller på timebasis om du har avansert måler. Kjempebillig om sommeren, men enkelte regninger om vinteren kan bli skyhøye. Ekspertene påstår at denne blir allikevel billigst i det lange løp. - Variabel pris har også årstidsvariasjoner, da jeg hadde det mener jeg at jeg fikk varsel på SMS og epost om ny strømpris noen ganger i året, noen ganger bare få uker mellom, andre ganger måneder i mellom. Variasjonene er ikke like ekstreme som ved spotpris. - En mellomting mellom dette som enkelte leverandører er spotpris med pristak. Da betaler du hele året et "risikotillegg" mot at du skal være garantert at strømprisen din aldri går over et visst beløp. - Min favoritt er fastpris: Prisen per kWh er den samme hele året. Man taper penger om sommeren og sparer endel om vinteren. Noen år tjener man godt på dette, men det viktigste er at strømregningene blir forutsigbare. Ingen kjempesjokk om vinteren, da regningen varierer kun med forbruk som man til en viss grad kan styre selv, og ikke også med kraftbørsens priser. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Los ringte meg i dag, spotpris til innkjøpspris og 29kr mnd-en fastpris. Sa ja til dette. Har jeg dem i et år sammenhengende fikk jeg også 5000kWh gratis elns. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå