Twinflower Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Hei, SSDen min har korrumpert fullstendig og jeg trenger å fikse master boot record. Ettersom den aktuelle PCen ikke har en (fungerende) CD-rom og heller ikke kan boote fra USB kan jeg ikke bruke windows repair tools (som altså kun er tilgjengelig når man booter fra en windows CD). Jeg har tatt ut disken og koblet den til en annen PC for diagnosering, men for å fikse MBR trenger jeg altså en fil som heter bootrec.exe. Kan noen være så snill å sende meg denne? Jeg finner den ikke i /boot-folderen på installasjonsmediet mitt, noe som får meg til å mistenke at den er begravet i recovery tool på en eller annen måte. edit: Jeg har selvsagt søkt meg grønn og gul på nettet etter denne filen uten hell. Jeg har vært helt til side 15 i søkeresultatene på google, og da starter man å finne free download bootrec.exe.vbs og slike ting... Endret 27. juli 2015 av Twinflower Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Trenger ikke bootrec, jeg hadde problemer med MBR for en uke siden da jeg slettet Ubuntu fra dualboot på en gammel PC. Bare bruk denne fungerer utmerket Edit; Crap, så ikke at du ikke kan boote fra USB. Sorry da vet jeg ikke Endret 27. juli 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg har tatt ut disken og koblet den til en annen PC ... Da har det vel ingen betydning at den aktuelle PC'en ikke kan boote fra DVD eller USB? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg har tatt ut disken og koblet den til en annen PC ... Da har det vel ingen betydning at den aktuelle PC'en ikke kan boote fra DVD eller USB? Jo, for hele problemet kan løses med Windows Repair Tool, men det er kun tilgjengelig når man booter med en installasjonsdisk (cd/usb). Da må også disken være primærdisk, og ikke tilkoblet via USB etc. (Dessuten er det en Mac med bootcamp som er "en annen pc" ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå