MelonSmasher Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Hei! Jeg kjøpte en Acer aspire nitro hos Elkjøp for snart fire uker siden på tilbud for 9995,- http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMUQED009/acer-aspire-nitro-vn7-791g-17-3-barbar-gaming-pc Jeg er imidlertid blitt litt paranoid og tror at pcen blir alt for varm alt for fort, og at viften starter med en gang jeg kjører et spill. Har ikke så mye peiling på pcer og vet ikke om det er normalt at viftene starter med en gang, og at maskinen fortsatt blir ganske varm. Får spilt de fleste spill i medium grafikk. Har derfor vurdert om jeg skal gå for 30 dagers returrett, og heller kjøpe en annen maskin, som kan gi meg litt høyere grafikk. Kan noen som har peiling please råde meg til en maskin til 10-12k som kanskje er bedre enn denne, eller kan jeg bare forvente medium til budsjettet jeg har? Ble litt mye rot nå, men håper dere forstår Tusen takk MS Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Vanlig at gaming laptoper blir varme raskt. Denne har GTX 970M som er et hakk bedre enn GTX 960M som er i din. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Gaming laptop type slim lider i en viss grad alle av dette. Det blir varmt med HQ og QM prosessorer plus GTX x60/x70/x80 grafikk. Slim gaming notebooks like our review unit were not possible a couple of years ago, but now you get these devices from several manufacturers like MSI, Gigabyte and Schenker. Intel's initiative to develop very small components for ultrabooks made this possible. However, you often have to deal with thermal issues in return and therefore higher system noise from the fans as well as a possible throttling of the CPU and sometimes GPU performance due to high temperatures. Since the launch of the first ultrabooks, manufacturers have followed the trend to waive maintenance covers or replaceable parts such as the battery, which is not really environmentally friendly. This is obviously an advantage for the manufacturers because they usually can charge expensive maintenance fees if you have to maintain the notebook. Our Acer Aspire Nitro suffers from the same problem, which affects the otherwise good impression of the case. http://www.notebookcheck.net/Acer-Aspire-V17-Nitro-VN7-791G-759Q-Notebook-Review.126701.0.html Endret 26. juli 2015 av syar2003 1 Lenke til kommentar
MrAw3some Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Med en gang du starter et program som krever noe så starter viftene. Det er jo ikke uvanlig. Min laptop fra multicom ligger på rundt 90-97 grader på 100 load. Den har ikke dæva enda. Hatt den i 3 år. Lenke til kommentar
MelonSmasher Skrevet 28. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2015 Så syns dere at jeg skal beholde Aceren? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2015 Del Skrevet 28. juli 2015 Jeg sier bare at det er langt i fra sikkert at du finner en annen tynn gaming laptop i samme prisleie og med tilsvarende intern komponenter som skiller seg noe særlig i fra denne. Prøve noe "hands-on" i databutikken er vel det beste tipset. Lyd/ulyd og hva som kategoriseres som støyende er veldig subjektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå