Gå til innhold

Noen spørsmål til kristne.

Anbefalte innlegg

Personer som dere kristne er redd for å gå forbi i en mørk gate, og som dere syns kler seg uvanlig, lukter vondt og snakker rart, er nettopp slik Moses, Josef og Jesus så ut. Er ikke det et stort paradoks for dere kristne at kristendommen baserer seg på hendelser og historier fra midtøsten? Selv om religion ikke baserer seg på logikk, burde ikke det vært mer logisk å tro på Thor og Odin som selv var nordiske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg... tror ikke spørsmålet ditt gir så veldig mye mening.

Dersom vi antar at kristne generelt er redd for folk fra midt-østen (tenker du på muslimer, eller bare folk fra det området?), så vil jeg tro at det er på grunn av de nåværende stereotypene koblet til disse menneskene. At karakterer fra Bibelen (Moses var forresten neppe historisk, så han så ikke ut som noe som helst) så slik ut blir da fullstendig irrelevant.

Jeg tror du tillegger "kristne" en del fordommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg... tror ikke spørsmålet ditt gir så veldig mye mening.

Dersom vi antar at kristne generelt er redd for folk fra midt-østen (tenker du på muslimer, eller bare folk fra det området?), så vil jeg tro at det er på grunn av de nåværende stereotypene koblet til disse menneskene. At karakterer fra Bibelen (Moses var forresten neppe historisk, så han så ikke ut som noe som helst) så slik ut blir da fullstendig irrelevant.

Jeg tror du tillegger "kristne" en del fordommer.

Det som ikke gir mening er at et nordisk land, har en religion med opphav fra et helt annet verden.

Lenke til kommentar

Personer som dere kristne er redd for å gå forbi i en mørk gate, og som dere syns kler seg uvanlig, lukter vondt og snakker rart, er nettopp slik Moses, Josef og Jesus så ut. Er ikke det et stort paradoks for dere kristne at kristendommen baserer seg på hendelser og historier fra midtøsten? Selv om religion ikke baserer seg på logikk, burde ikke det vært mer logisk å tro på Thor og Odin som selv var nordiske?

Det er ikke Jesu Kristi ytre som er interessant, det er hans hjerte, hans ånd, som de får, de som tror på ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...