Gå til innhold

Kostnad strøm

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Tja, den vil bruke 96,36kw iløpet av et år, også kan du regne at et kw koster rundt 1kr med nettleie ca ca over et år, da ender du opp med 96,36,- kr for den pæra iløpet av året. Er det krangling om besparelse på å skru av lyset eller ikke på gang i heimen? :p

Lenke til kommentar

Ok, takker.

Utfra svaret kommer jeg frem til at regnestykket blir 24 x 365 x 11 = 96360 =96,36kWh.  Lærer noe nytt hver dag :)

For øyeblikket er min variable strømpris (bruk + nettleie) på ca 60 øre.

Grunnen til at jeg spør er at vi nå går mot vinter og mørke tider.  Lurer på om jeg skal ta meg bryet med å slå av utelysene om dagene eller om jeg bare skal la de brenne.  I så tilfelle kunne jeg kanskje skifte ut sparepærene med LED pærer på 7W.. Finnes det lavere tro?

Lenke til kommentar

Ok, takker.

Utfra svaret kommer jeg frem til at regnestykket blir 24 x 365 x 11 = 96360 =96,36kWh.  Lærer noe nytt hver dag :)

For øyeblikket er min variable strømpris (bruk + nettleie) på ca 60 øre.

Grunnen til at jeg spør er at vi nå går mot vinter og mørke tider.  Lurer på om jeg skal ta meg bryet med å slå av utelysene om dagene eller om jeg bare skal la de brenne.  I så tilfelle kunne jeg kanskje skifte ut sparepærene med LED pærer på 7W.. Finnes det lavere tro?

Det kommer nok til å ta en stund før du er i null om du går til innkjøp av nye pærer:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor ikke kjøpe sensor som skrur de på når det skumrer på kvelden, og av når sola står opp om morgen. 

Lenke til kommentar

Det kommer nok til å ta en stund før du er i null om du går til innkjøp av nye pærer:p

Ja, du har nok rett.  LED pærer er fremdeles dyre.  Ser at en 2 pakning med 6,3W LED pære koster 59,- på Ikea.

Ja så da går det en 15 måneder før du er i pluss ca:) men det er jo miljøvennlig og slikt!:)

Lenke til kommentar

Jeg har pære med innebygd sensor. Men det vil aldri lønne seg å ha, så billig som strømmen er her i landet. Eneste fordelen, slik jeg ser det, er at utelampe som står på om dagen antyder at ingen er hjemme, kanskje bortreist, og er et signal til tyver. Kanskje...

Lenke til kommentar

Ja, du har nok rett.  LED pærer er fremdeles dyre.  Ser at en 2 pakning med 6,3W LED pære koster 59,- på Ikea.

Ja så da går det en 15 måneder før du er i pluss ca:) men det er jo miljøvennlig og slikt! :)

Så ser det ikke like dumt ut som når gatelysene står på midt på dagen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...