hannis-91 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Hei! har en MSI GT70 dominator pro. plutselig for en ukes tid siden, så fikk jeg en massiv fps drop på alle spill jeg har. når jeg åpen dragon gaming center ser jeg at GPU står på 0%. antar at spillene kjører på det interne skjermkortet. har rotet inne på nvidia kontroll panel for å sette nvidia 880m som primær kort, men ingen endring skjedd. noen tips og triks som kan få dette til å fungere? takk for alle svar! Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 mitt kort ble utmattet i loddingiene på gpu. da gikk maskinen over til å bruke cpu grafikk. Klarte å fikse kortet ved å reflow lodde. Google "Baking (eller) reflow your gpu card". er også mye veiledning på youtube. Det finnes spesifikk loddefluss for denne operasjonen. Ikke bruk loddefluss til lodding av vann-kobberrør, det er mer korrosivt og da varer det ikke lenge! (erfaring) Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Eller som vanlige folk ville gjort, sende den tilbake til forhandler å få det fiksa. 2 Lenke til kommentar
gunnar453 Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Eller som vanlige folk ville gjort, sende den tilbake til forhandler å få det fiksa. Så hvorfor skal man spørre om hjelp her da? Endret 26. juli 2015 av gunnar453 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Er vel ingen grunn for at TS skal fikse dette selv for å ødelegge garantien på produktet. Kopier alt du trenger å ta vare på og send i retur. Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Eller som vanlige folk ville gjort, sende den tilbake til forhandler å få det fiksa. Så hvorfor skal man spørre om hjelp her da? Kanskje TS ikke har hørt om reklamasjon og/eller garanti? Så da er man hyggelig og tipser som slikt, isteden for å tulle til maskinen så slikt ikke er gyldig lengre. Lenke til kommentar
KimL Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 (endret) Er vel bare å disable det integrerte skjermkorte i bios. Edit: Kan være så enkelt. Endret 27. juli 2015 av KimL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå