Seatech Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Barnehagen jeg jobbet i før sommeren trenger nye PC'er. De bruker dem bare til bilder+dokumenter og mail. De trenger å bruke en skriver og er ikke veeeldig tekniske av seg, så det beste ville vært noe kjent som windows 7 (chromebook funker altså ikke). De skal ha 4 stykker, som for det meste skal være på avdelingen. Batteritid er ikke viktig, men de skal være raske til å utføre simple oppgaver (åpne en side eller et dokument), og PC'en skal helst holde lenge før de må kjøpe ny. Tenker pris på under 3000, helst under 2500. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Lenovo M30-70 http://www.multicom.no/lenovo-m30-70-133-hd-matt/cat-p/c100561/p7573268/gr_0 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 ...og PC'en skal helst holde lenge før de må kjøpe ny. Tenker pris på under 3000, helst under 2500. Selvmotsigende. Man får det man betaler for. Lenke til kommentar
Seatech Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 ...og PC'en skal helst holde lenge før de må kjøpe ny. Tenker pris på under 3000, helst under 2500. Selvmotsigende. Man får det man betaler for. poenget er at den ikke trenger deler for å takle vanskelige oppgaver eller jobbe veldig raskt. Den skal bare sitte på et bord og brukes en gang i uka til å sette samme net dokument eller sende en mail. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 poenget er at den ikke trenger deler for å takle vanskelige oppgaver eller jobbe veldig raskt. Den skal bare sitte på et bord og brukes en gang i uka til å sette samme net dokument eller sende en mail. Det er ikke det jeg snakker om. Det er derimot hvor kritisk den evt. er for driften. Hvordan er serviceordningen i tilfelle noe går galt? Hvilken kvalitet holder komponentene i PCen? Lenke til kommentar
Dreamfault Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 (endret) Jeg regner med at dette er en barnehage med fire avdelinger som skal skrive ukesrapport eller holde foreldre oppdatert med MyKid eller lignende. Altså, dersom en maskin ryker så kan man bare gå over til naboavdelingen og knaste inn noen ord. Altså ikke kritisk bruk i det hele tatt, men TS kan sikkert rette meg hvis det jeg sier er galt. Regner med at det er like greit å kjøpe billig og heller erstatte pcen når den ryker utover to års garanti fra produsent Endret 26. juli 2015 av Dreamfault Lenke til kommentar
Seatech Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg regner med at dette er en barnehage med fire avdelinger som skal skrive ukesrapport eller holde foreldre oppdatert med MyKid eller lignende. Altså, dersom en maskin ryker så kan man bare gå over til naboavdelingen og knaste inn noen ord. Altså ikke kritisk bruk i det hele tatt, men TS kan sikkert rette meg hvis det jeg sier er galt. Regner med at det er like greit å kjøpe billig og heller erstatte pcen når den ryker utover to års garanti fra produsent Ganske spot-on bare at det er månedsrapport. Ingen av kollegane mine skjønner PC noe særlig, så sa jeg skulle sette opp noen for dem før jeg drar for å studere. Er altså litt kjipt om PC'en får problemer hvis ikke erstatningen min kan noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå