Gå til innhold

Er kvinner mer verdifulle enn menn?

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-P8zKbRH56D

Kvinner kan bli NESTEN like sterke:) man ser jo tydelig i skimiljøet at kvinnene ikke er like raske som menn - Johaug er og kan aldri bli bedre enn Petter.

Toppidretten representerer ikke situasjonen i dagens samfunn når det kommer til fysisk kapasitet blant kvinner og menn.

Ser man f.eks. på skolesystemet har kvinner latterlig lave krav til fysiske evner, mens menn må prestere betydelig bedre. En middels trent jente kunne lett skaffe seg en sekser i en test, mens kravene for en middels trent gutt kunne bety at man måtte slite for femmeren.

Dette hadde jeg førstehåndserfaring med på skolen, og det var frustrerende at jenter fikk en bedre karakter som de ikke fortjente, rett og slett fordi de var jenter og ikke ble stilt store krav til.

Både kvinner og menn trener i dag, og vi ser at muskelbyggingen har en tendens til å skalere på forskjellige måter i menns favør. Men samtidig er forskjellene kraftig overdrevet, og om flere kvinner tar seg sammen og begynner å trene så tror jeg at vi ville sett at forskjellene er mindre enn man skulle tro på mange områder.

Enig i den:) Gutter som løp bare litt kortere enn meg på cooper-testen endte med 1-2 karakterer dårligere. Toppidrett eller ikke, har du en gutt og ei jente som trener omtrentlig likt, og deretter utfører tester, så vil nok guttene gjøre det bedre. Gutter har testosteron og bygger lettere muskler, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh, en gutt skal jo klare f.eks. mer hang-ups enn ei jente. Fysiske krav må være forskjellige. Er kanskje en grunn til at menn og kvinner ikke konkurrerer sammen i idretter : )))

Det er gammeldags tenkemåte. Man har funnet nå ut av kvinner kan oppnå samme fysikk hankjønn. I gamle dager trente ikke kvinner og derfor var de fysisk svakere. Dagens kvinner er likestilte og de trener. Dermed er de nesten like sterke som hankjønn. Kvinner er ikke lenger fysisk svakere enn menn i dagens samfunn. Fordi de har likestilling og muligheten til å trene seg sterk. Slutter du å trene så blir du svak. Så enkelt er det. Nå har verneplikt blitt innført for kvinner. Det er et skritt i riktig retning. De fleste kvinner som trener er fysisk sterkere enn hankjønn på dette diskusjon forumet her.

Slutter du å trene blir svak. Så enkelt er det.

dette stemmer ikke

millitære eliteavdelinger som SAS o.l har prøvd å kjøre menn og kvinner igjennom samme program, og de ser skader på kvinner som menn rett og slett ikke får av det opplegget.

ser du styrkerekorder så ser det omtrent sånn ut:

https://en.wikipedia.org/wiki/Becca_Swanson

https://en.wikipedia.org/wiki/Progression_of_the_bench_press_world_record

benkpress med utstyr:

rekorden for kvinner (becca swanson):

600 pounds

vs rekorden for menn (Paul "Tiny" Meeker):

1102.0 lb (500.0 kg) 

...noe som er nesten det doble.

Nå skal det sies at det er færre kvinner enn menn som driver med benkpress så det hadde sikkert vært mulig å ha litt mindre forskjeller om det var like populært blandt begge kjønn, samtidig så synes jeg hakepartiet på denne swanson minner sterkt om inntak av mannelige kjønnshormoner, eller at hun muligens har svært høye testosteronnivåer fra naturens side. Du har jo noen kvinnelige kroppsbyggere som ser ut som menn i kvinneklær med svulmende muskler, adamseple, dyp stemme og skjeggstubber, og som du nesten skulle tro var transpersoner eller tvekjønnede og som høyest sannsynlig har "jukset" med hormoner og andre ting, men de når likevel aldri muskelstørrelsen og tyngden på vektene lou ferrangino, arnold schwarzenegger e.l var kjent for.

Men i alle tilfeller, med anabole steroider (som først og fremst er mannlige kjønnshormoner) er det fult mulig å få en liten kvinne til å bli en muskuløs skjeggete slugger som kan løfte skrot så gutta på gymmet blir flaue, selv om hun aldri har fysiske forutsetninger for å løfte så tungt eller ha så store muskler fra naturens side.

Det betyr ikke at kvinner er dårligere enn menn, de sitter med esset i ermet hva gjelder andre ting, men en ting som dette her er vel ikke så mye vits å diskutere. 

Endret av medforuten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvinge er ikke riktig nei, men det er kanskje lettere for kvinner å ta høyere utdannelse enn det er for menn idag. Med kvotering og kjønnspoeng til fordel for kvinner kan jeg tenke meg det har hatt en innflytelse på tallene. 

har rett og slett en sterk følelse av at skolesystemet og det moderne yrkeslivet (i "middelklassen") passer kvinner bedre .. mitt syn på det er at menn er mindre sosiale, har mindre nettverk, er mer fysiske og mer egenrådige. menn liker bedre å forme sitt eget syn på ting utifra kalde fakta istedet for å bli fortalt hva vi skal mene om noe, i dag har jeg inntrykk av at utdanning går mer ut på å forme meninger og at alle skal være enige, og mindre på nøkterne fakta hvor det er opp til deg å konkludere.

jeg vet mer enn jeg sier og spiller dummere enn jeg er, men kan jo si dette er noe jeg har "sett"...

Lenke til kommentar

Øh, en gutt skal jo klare f.eks. mer hang-ups enn ei jente. Fysiske krav må være forskjellige. Er kanskje en grunn til at menn og kvinner ikke konkurrerer sammen i idretter : )))

Det er gammeldags tenkemåte. Man har funnet nå ut av kvinner kan oppnå samme fysikk hankjønn. I gamle dager trente ikke kvinner og derfor var de fysisk svakere. Dagens kvinner er likestilte og de trener. Dermed er de nesten like sterke som hankjønn. Kvinner er ikke lenger fysisk svakere enn menn i dagens samfunn. Fordi de har likestilling og muligheten til å trene seg sterk. Slutter du å trene så blir du svak. Så enkelt er det. Nå har verneplikt blitt innført for kvinner. Det er et skritt i riktig retning. De fleste kvinner som trener er fysisk sterkere enn hankjønn på dette diskusjon forumet her.

Slutter du å trene blir svak. Så enkelt er det.

dette stemmer ikke

millitære eliteavdelinger som SAS o.l har prøvd å kjøre menn og kvinner igjennom samme program, og de ser skader på kvinner som menn rett og slett ikke får av det opplegget.

ser du styrkerekorder så ser det omtrent sånn ut:

https://en.wikipedia.org/wiki/Becca_Swanson

https://en.wikipedia.org/wiki/Progression_of_the_bench_press_world_record

benkpress med utstyr:

rekorden for kvinner (becca swanson):

600 pounds

vs rekorden for menn (Paul "Tiny" Meeker):

1102.0 lb (500.0 kg) 

...noe som er nesten det doble.

Nå skal det sies at det er færre kvinner enn menn som driver med benkpress så det hadde sikkert vært mulig å ha litt mindre forskjeller om det var like populært blandt begge kjønn, samtidig så synes jeg hakepartiet på denne swanson minner sterkt om inntak av mannelige kjønnshormoner, eller at hun muligens har svært høye testosteronnivåer fra naturens side. Du har jo noen kvinnelige kroppsbyggere som ser ut som menn i kvinneklær med svulmende muskler, adamseple, dyp stemme og skjeggstubber, og som du nesten skulle tro var transpersoner eller tvekjønnede og som høyest sannsynlig har "jukset" med hormoner og andre ting, men de når likevel aldri muskelstørrelsen og tyngden på vektene lou ferrangino, arnold schwarzenegger e.l var kjent for.

Men i alle tilfeller, med anabole steroider (som først og fremst er mannlige kjønnshormoner) er det fult mulig å få en liten kvinne til å bli en muskuløs skjeggete slugger som kan løfte skrot så gutta på gymmet blir flaue, selv om hun aldri har fysiske forutsetninger for å løfte så tungt eller ha så store muskler fra naturens side.

Det betyr ikke at kvinner er dårligere enn menn, de sitter med esset i ermet hva gjelder andre ting, men en ting som dette her er vel ikke så mye vits å diskutere. 

Så du mener at vi skal behandle kvinner som det svake kjønn og kreve at alle tester skal være enklere? Når de selv klarer å fullføre de samme testene som hankjønn? Nei slutt med tullballet her. De fleste kvinner i dagens verden trener veldig mye for å ta vare på utseendet og de er i stand til å ta de samme mannlige testene. Det blir som å si at kvinner ikke klarer å hoppe høyt rett og slett fordi de er det svake kjønn. Eller kvinner skal ikke spille fotball fordi de er av det svake kjønn.

Poenget mitt er at selv om kvinnen er svak. Så kan hun trenes opp til å bli sterk som alle andre mennesker.

Ingen er født sterke. Alle mennesker trenes opp til å bli sterk.

Lenke til kommentar

Uansett fysisk styrke forskjeller, uansett intellektuell kapasistet/evne forskjeller så la nå individer få frihet til å velge selv hva de vil gjøre. Og ja det angår også hvem bedrifter har lyst til å ansette. Frihet løser problemet, du får ikke 50-50 representasjon som dere ønsker (Se Harald Eia gender equality paradox) men vi slipper i alle fall alt dette tullet med statlig forskjellsbehandling angående hva du er født som.

Om folk behandler deg annerledes ettersom du er mann eller dame må en bare akseptere med mindre en sier direkte at en er for tanke politi og sensur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...