Gå til innhold

Er Onico snus safe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nå vært snusfri i ca. 2 måneder takket være Onico nikotinfri snus. Kjøper peppermynte smaken fordi den svir litt i leppa og har en fin smak, det er den av de nikotinfrie snusene som gir meg den mest realistiske nikotin følelsen. Eneste jeg har merket i det siste er at jeg ofte kan bli litt ekstra tørr i overleppa, ser ikke helt bra ut oppi der når jeg så på det i speilet. Har liksom noen riller i tannkjøttet, vet ikke helt om dette er helt normalt. Så ikke mye etter når jeg snuste snus med nikotin, men tror ikke det har bedret seg mye fra den tid, noe det jo burde gjøre? Vet ikke helt om jeg klarer å slutte med Onico snusen, men har tanker om å få det til etterhvert. Burde jeg begynne å prøve og trappe ned eller er det ufarlig å fortsette? Takker for svar.   

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nrk.no/norge/advarer-mot-nikotinfri-snus-1.5608662

TLDR; Ja du burde må trappe ned/slutte

I det hele, nei det er ikke ufarlig å fortsette

Den artikkelen er fra 2008, det er gjort mye forandringer på Onico snusen for å forhindre dannelse av kariesskader som visstnok var et problem den gangen.

2012 ? http://dspace.mah.se/dspace/handle/2043/14546

Du kan argumentere mot så mye du vil :) Ikke mine tenner og og tannkjøtt som affekteres.

Stopp med snusen i en lenger periode så får du selv bedømme tannkjøttet. 

Lenke til kommentar

Får prøve å erstatte Onico'en med noe drops eller noe, må liksom putte ett eller annet oppi der :(

Jeg brukte tyggis en del, en periode rygget jeg på meg en sår kjeve :p

Har prøvd, men får av en eller annen grunn så sykt mye luft i magen av det  :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...