Gå til innhold

VM 2018 - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om VAR er kommet for å bli må de begynne å spre om seg med gule kort når dommer prater med de i videorommet.

Edit. Forøvrig første gale avgjørelse etter VAR nå? Det er vel ikke straffe til Iran?

Var feil på straffa Saudi-Arabia fikk mot Egypt tidligere i dag også, ellers har det blitt riktig på alt (et par diskuterbare) hittil. En ting er at det blir "feil" avgjørelser, det er verre når det plutselig har begynt å ta mye tid og info om hva som skjer ikke kommer ut til tilskuerne på stadion.

Vet ikke hva som er grunnen til det, VAR har vært ganske smertefritt hittil. Problemene oppstår kanskje når det skal vurderes når det skal tas i bruk og ikke og både spillere og fans sammenligner situasjoner mellom kamper.

Lenke til kommentar

Var nok åpenbart at de i videorommet i dag ikke ble enige om det var straffe eller ei. Unødvendig uansett. Dommer står noen meter fra situasjonen med klar sikt og vurderer at det ikke er straffe. Eller kanskje de kranglet om de skulle kompensasjonsdømme eller ei.

Uansett burde spillerne som står rundt og maser få kort. Trodde denne dommeren var tøff nok til det etter å ha gitt kort til en Iraner tidligere i kampen.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett alle kampene men jeg synes VM er herlig jeg. Veldig fornøyd :D 

Og angående VAR så er det kommet for å bli. Det eneste negative rundt VAR er 
1: Det kan ta litt tid, men når det blir mer brukt så kan man gjøre det mer effektivt. Blitt ganske vant til det nå jeg.
2: Dommere som ikke tør å overkjøre sin tidligere dømming og innrømme at de tok feil

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett alle kampene men jeg synes VM er herlig jeg. Veldig fornøyd :D 

Og angående VAR så er det kommet for å bli. Det eneste negative rundt VAR er 

1: Det kan ta litt tid, men når det blir mer brukt så kan man gjøre det mer effektivt. Blitt ganske vant til det nå jeg.

2: Dommere som ikke tør å overkjøre sin tidligere dømming og innrømme at de tok feil

Idag var vel første gang dommer har gått til monitor og ikke gjort om avgjørelsen.

Men ja, har vært et par situasjoner der de kunne gått til VAR, men ikke har gjort det. Der vet man ikke om det er VAR-dommerne eller han utpå banen som har ment at det ikke er straffe da.

Lenke til kommentar

Ja, om man legger sammen den ekstra tiden det tar å bruke VAR - med skader, frisparksituasjoner, uthaling av tiden på slutten osv... Så blir det litt vel mye tid ila en kamp som ikke er aktivt spill.

Men har f.eks. sett noen hoveddommere velge å stille spesifikke spørsmål til VAR dommerne mens han står utpå banen, fremfor å løpe ut på siden. Da blir det hele veldig mye mer effektivt. Det kan sammenliknes med at han stoler på linjedommerne når de melder om offside eller står nærmest en situasjon som skjer ute på kant. Så tror det viktigste på sikt er at samarbeidet mellom hoveddommer og VAR-dommerne blir terpet like mye på som samarbeidet med linjedommerne. Slik at han tør å virkelig stole på de beskjedene han får fra de.

Ooog, veldig enig med denne.

Lenke til kommentar

Huff, Maradona er et trist skue. Synes det er synd at producer alltid går til han hver gang det skjer noe i kampen. Mannen var i dag åpenbart svært svært ruset. Han klarte f.eks ikke å gå de 10-15 meterne fra tribunen inn i VIP-boksen uten eskorte / noen å støtte seg på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

På de 5 siste mesterskapene har regjerende mester røket ut i gruppespillet 4 ganger(unntaket er Brasil i 2006)....

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg sluttet å syns synd på Maradona. Han har hatt vanvittige mange muligheter til å legge bort rusen, men han nekter å gi slipp på de rundt seg som gjør det mulig.

Handler ikke om å synes synd på. Handler om hva TV velger å vise. Jeg synes ikke synd på fyren i utgangspunktet heller, men jeg synes ikke en åpenbart rusa fyr er flott TV. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...