Gå til innhold

[Løst] Tastatur legger til random bokstaver (T blir "tå" Å blir "tå" etc.)

Anbefalte innlegg

hei. Sliter med at tastaturet skriver random tegn etter noen bokstaver når jeg skriver dem.

feks. trykker jeg på:

T-tasten blir det "tå"

Å-tasten blir det "tå"

A-tasten blir det "a|"

|-tasten blir det "a|"

5-tasten på numpaden blir det "b"

Dette må ha skjedd etter at jeg skrudde på pcen, etter som at jeg ikke hadde problem med å skrive inn passordet når jeg skude den på.

Hvis jeg skriver en setning uten å fikse på den etter på vil det se slik ut...

"TÅa|ståa|tåuretå gir meg ekståra| bokståa|ver stå detå ser slik utå!!"

=

"Tastaturet gir meg ekstra bokstaver så det ser slik ut!!"

Hjelp. noen som har noen ide på hva feilen kan være?

sølte litt på tastaturet i går, men hadde ingen problemer før nå i dag

takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tørket med en gang ja. Hadde ikke problem med det før i dag, sølte vel i går ettermiddag. Kan det ta det så lang tid altså?

Hva gjør jeg hvis det er fukt som er tingen?

dette er et tastatur på en bærbar.

Lenke til kommentar

Prøv ut tastaturet på en annen maskin, dersom problemet følger tastaturet, og ikke pcn/pc+tastaturdriver comboen er det tastaturet feilen stammen fra. Da vil jeg anbefale å vaske tastaturet, fjern alle knappene og tørk og vask under. Dersom det fortsettet vil jeg investere i et nytt tastatur.

Dersom feilen bare oppstår når tastaturet er i din pc bør du slette tastaturdrivers, og reinstallere dem. Se om tastaturspråket er på norsk. Det kan være mye merkelige årsaker.

Først bør du isolere feilen, er feilen hardware eller software, og på pc eller tastatur. Gjør slik jeg skrev øverst.

Lenke til kommentar

btw. Holder jeg inne å ser det slik ut "tåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå" Trykker på å "tåtåtåtåtåtåtåtåtåtå"

samme med

B:

b5555555555555555555555555555555555555

T:

tåååååååååååååååååå

A:

a||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

etc.

Lenke til kommentar

åj, hehe daså, har du et eksternt tastatur du kan teste på pcn med? just in case. Men som sagt, prøv å ta av tastene og vask/tørk. Jeg tror ditt eneste valg her blir å levere den inn for reperasjon. Det kan i værste fall havne på et par tusen i reperasjon, alt etter hvor ille det er. Men prøv med et ekstrernt tastatur og se om feilen er der med det og, hvis feilen er der også ser det mye lysere ut.

edit: sjekk tastaturpråket også!

Endret av BeGj
Lenke til kommentar

Den er integrert i pcen, så får ikke isolert feilen desverre

Det er jo bare å koble til et eksternt tastatur og se om problemet fortsatt er der.

Men for å si det enkelt: du sølte på tastaturet, og nå virker det ikke. Ferdig med saken. Det kan knapt ha noen annen årsak.

Lenke til kommentar

Hvis du kan finne nytt tastatur og bytte det selv (f.eks ebay) så kan du slippe relativt rimelig.

Hvis ikke så avhenger det litt av modell, du må regne med at verstedet tar betalt for ihvertfall en time (750-1000,-) og nytt orginaltastatur gjennom verksted havner fort på rundt 500,- så rundt 1500,- er ikke urealistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...