Smygel Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Jeg holder på å selge en bil, jeg kom i kontakt med en kjøper som bor et stykke unda, jeg forklarer over telefon det som jeg vet er galt me bilen med tanken på rust å teknisk. Så setter personen over et lite depositum og vil at jeg setter bilen som solgt og tar den vekk av finn.no. Og vi avtaler at vedkommende kommer med fly uken etter. Når personen kommer trekker de seg fra kjøpe og påstår at bilen ikke hvar som jeg beskrev den og krever depositumet tilbake. Kan de kreve det eller har jeg lov til og beholde det? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 På hvilket grunnlag skal du beholde det? Du har jo ikke solgt noe bil til personen. Var det avtalt slik at du fikk penger for å holde av bilen fram til visning, uavhengig om det blir salg eller ikke? Sette bilen som solgt og fjerne annonsen er bare tull. Bilen er ikke solgt før kontrakten er skrevet og du har fått penger. Skriv øverst i annonsen at bilen er reservert fram til den og den datoen om du vil være grei og vente på en bestemt kjøper. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Vær glad de ikke krever refusjon for flybillettene i tillegg Men nei, hvorfor skal du beholde depositum for noe du ikke har solgt? Det tar deg 1 minutt å aktivere annonsen på finn igjen uansett. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 I prinsippet har du ingen rett til å beholde depositumet, med mindre det som skrevet over, er avtalt at du beholder depositumet. Men ta gjerne med prisklasse på bil, størrelse på depositum, og ikke minst hvorfor kjøper trekker seg. Var bilen i dårligere stand enn du oppga, eller var det en filleting kjøper klaget på? Hvis jeg hadde tatt fly for å kjøpe en bil, skulle det vært noe alvorlig feil på bilen for at det ikke ble kjøp. Hadde selvsagt prutet godt hvis det var småting som ikke var opplyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå