AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hei. Jeg er mann og har gatt til psykolog en stund... største tabben i hele mitt liv. Jeg har ødelagt for hele livet mitt. De har regelrett utnyttet at jeg var i en sårbar tilstand og manipulert ut informasjon ut av meg, forså å notere ned og sikkert lagre det i en fellesdatabase... Kan jeg gjøre noe som helst for å få informasjonen vekk? Brent og slettet? Eller skal de alltid ha et "utpresningskort" mot deg? Takk for råd! Anonymous poster hash: c2244...3c4 Anonymous poster hash: c2244...3c4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hei. Jeg er mann og har gatt til psykolog en stund... største tabben i hele mitt liv. Jeg har ødelagt for hele livet mitt. De har regelrett utnyttet at jeg var i en sårbar tilstand og manipulert ut informasjon ut av meg, forså å notere ned og sikkert lagre det i en fellesdatabase...Kan jeg gjøre noe som helst for å få informasjonen vekk? Brent og slettet? Eller skal de alltid ha et "utpresningskort" mot deg?Takk for råd!Anonymous poster hash: c2244...3c4 Anonymous poster hash: c2244...3c4 De har taushetsplikt så det vill ikke komme ut... 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 De har taushetsplikt så det vill ikke komme ut... Vil ikke komme ut? Det kan alltid komme ut. Og det kommer spesielt ut hvis du har vært "uheldig" eller idiot. Det er ord de konstruerer nettopp for å lure folk til å prate... sekundet de ikke liker deg vil de skyte deg rett ned med det. Utpresse deg. Les på nettet, haugevis av historier som viser at taushetsplikt er svada... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 La dine erfaringer komme til nytte for andre: ALDRI si noe som du ikke vil skal komme ut, til sånne folk med "taushetsplikt". Det er nytale for "angiverplikt". De er pliktige etter loven til å melde fra om "interessante" opplysninger de kommer over. Aldri ha kontakt med sånne folk med mindre du er pukka nødt, og vær ytterst på vakt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 De har taushetsplikt så det vill ikke komme ut... Vil ikke komme ut? Det kan alltid komme ut. Og det kommer spesielt ut hvis du har vært "uheldig" eller idiot. Det er ord de konstruerer nettopp for å lure folk til å prate... sekundet de ikke liker deg vil de skyte deg rett ned med det. Utpresse deg. Les på nettet, haugevis av historier som viser at taushetsplikt er svada... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Altså bryter de taushetsplikten risikerer de å miste sin lisens og du kan kreve erstatning for de plagene det medfører for deg. Så at de bryter den for å plage deg er lite sannsynlig. Har noe slik skjedd ta kontakt med helsetilsynet i ditt fylke. Lenke til kommentar
Populært innlegg _dundun_ Skrevet 25. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2015 For meg høres det ut som trådstarter muligens bør vurdere psykiater i stedet for psykolog. 13 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sir-Allistair Skrevet 25. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 25. juli 2015 Hvis du ikke troller, TS, så er du alvorlig paranoid og bør søke hjelp. Psykiatrisk hjelp. 21 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hvis du ikke troller, TS, så er du alvorlig paranoid og bør søke hjelp. Psykiatrisk hjelp. +1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Troller? Dere ser bare det dere vil se. Håper fortsatt på råd til problemet. Setter pris på folk som holder seg til saken og ikke person. Anonymous poster hash: c2244...3c4 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 http://www.psykol.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Bruk-av-elektronisk-pasientjournal Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 http://www.psykol.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Bruk-av-elektronisk-pasientjournal Der ser du hvor ille det er. Er ikke rart folk er suicidal etter de går til psykolog etc... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 http://www.psykol.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Bruk-av-elektronisk-pasientjournal Der ser du hvor ille det er.Er ikke rart folk er suicidal etter de går til psykolog etc... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Her må du nesten utdype... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 http://www.psykol.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Bruk-av-elektronisk-pasientjournal Der ser du hvor ille det er.Er ikke rart folk er suicidal etter de går til psykolog etc... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Her må du nesten utdype... Hvorfor? Det som er skrevet er vel å bra. Høres flott og bra ut. Men du kan ikke stole på det. Du kan ikke stole på at sikkerheten faktisk er så bra. Du faktisk ikke engang stole på det de skriver faktisk er sant overhode! Hvor er bevisene?! Anonymous poster hash: c2244...3c4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 http://www.psykol.no/Loenn-og-arbeidsvilkaar/Jus/Juridiske-spoersmaal/Bruk-av-elektronisk-pasientjournal Der ser du hvor ille det er.Er ikke rart folk er suicidal etter de går til psykolog etc... Anonymous poster hash: c2244...3c4 Her må du nesten utdype... Hvorfor?Det som er skrevet er vel å bra. Høres flott og bra ut. Men du kan ikke stole på det. Du kan ikke stole på at sikkerheten faktisk er så bra. Du faktisk ikke engang stole på det de skriver faktisk er sant overhode! Hvor er bevisene?! Anonymous poster hash: c2244...3c4 http://www.psykol.no/Fag-og-profesjon/For-pasienter-og-paaroerende/Rett-til-journalinnsyn Ta deg en kikk du, så har du beviset:) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 (endret) *snip* var nok mer en forstyrrelse enn hjelp for TS. Endret 25. juli 2015 av Dante's Inferno Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Haha! Jeg ler fysisk av dette. Dere gir meg latter Jeg får vel heller snakke med dem om det enn dere... men jeg kan jo ikke egentlig stole på dem. Blir utmatta av dette... skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg engang lenger. Anonymous poster hash: c2244...3c4 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Igjen, du må utdype. Går ikke an å svare på noe med den informasjonen du gir. Vi er ikke farlige her, etter min erfaring så er de aller fleste på diskusjon.no og spesiellt de som er med på psykologiskeproblem diskusjoner veldig opptatt av å gi ordentlig hjelp. Mange har også personlig erfaring med mye av tingene som blir tatt opp og mange har også akurat samme problemer som det TS'erne legger frem. Det er mulig å få slettet informasjon fra journalen, men det er strenge regler på hva slags info som kan slettes. Hvis du ikke føler du kan stole på lege/ psykolog så får du ikke noe god hjelp. Hvis de er "rasshøl" som du ikke får ok kontakt med og ikke føler at de forstår deg så får du ikke god hjelp. Å gå til psykolog er vanskelig og man må "treffe den rette" Har vært mye hos psykolog og jeg skriver dette fordi jeg har "hands on" erfaring. Pløyde meg gjennom ganske mange runder før jeg fant "den rette". Lenke til kommentar
Khazanet Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Du er VELDIG paranoid. Tror du burde ta deg en tur til en Psykiater og få behandling for dette. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Du er VELDIG paranoid. Tror du burde ta deg en tur til en Psykiater og få behandling for dette. Det er noe av det dårligste svaret du kan gi til en paranoid person. Men TS må snakke med noen uansett, det er en grunn til at du begynte hos en psykolog i utgangspunktet og det hjelper lite å slutte før du eventuellt har fått medisiner eller GOD hjelp, noe jeg antar basert på innleggene at TS ikke har gjort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå