Gå til innhold

W10 kommer på onsdag men det finnes IKKE drivere!

Anbefalte innlegg

Hei

Som dere vet så kommer W10 på onsdag men jeg ser at produsentene har ikke laget drivere til W10 nå som den kommer på onsdag. Det har enda ikke kommet drivere til W10 til min Sound Blaster ZxR, PCE-AC68 og hovedkort og osv. Jeg ser at Nvidia er først og best på drivere som alltid men de andre sover!

Hva anbefaler dere meg å gjøre på onsdag når W10 kommer? Skal jeg installere W10 eller ikke siden det ikke finnes drivere for noen av mine pc komponenter. Jeg vil ha at PC min skal fungere på onsdag så om de ikke kommer drivere til W10 så gidder jeg ikke instalere det. Jeg lurer på om W8.1 drivere fungerer på W10 tro?

Endret av HansK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt råd etter å ha drevet med Windows siden Windows 3.1 er å vente en måned elle to etter lansering før man oppgraderer, siden hardware produsentene kan være trege med å lage oppdaterte drivere.

I noen tilfeller vil gamle drivere fungere, i andre tilfeller ikke.

Så har du noen hardware du er avhengig av, ville jeg bare ventet. Man MÅ jo ikke oppgradere den 29 liksom.

Har du pcer der det ikke gjør noe at div. hardware enten ikke virker, eller kjører på standard drivere, som ikke gir noe ekstra yteslse osv, så kan man jo oppgradere. For det vil nok komme oppdaterte drivere innen noen måneder.

Man må også huske på at mange hardware produsenter dropper å lage drivere til en rekke produkter, for å tvinge deg over på nye løsninger. Så det særlig da Win 8.x kom ut, så hadde flere av kundene mine f.eks skrivere etc som det ikke kom noen driver til, som det fortsatt ikke har kommet noen drivere til. Og uansett, når de hadde kjøpt ny pc med Win 8.x, så måtte ting fungere fra dag en, så da måtte de kjøpe nye skrivere.

Men har du hardware som er utbredt, eller som hardwareprodusentene fortsatt satser på, så kommer det oppdaterte drivere, eller du kan bruke de gamle. Men nye drivere kan ta tid, bare tenk på hvor mange ulike hardware versjoner/kombinasjoner det finnes der ute. Derfor det er lettere for Apple, som har et meget begrenset antall hardware komponenter i sine pcer. Mye lettere å lage drivere til 100 produkter enn millioner av produkter som kan fungere med Windows.

Lenke til kommentar

W10 fungerer som det skal så ingen driver problemer :D

Jeg lurer på når kommer windows 10  i butikkene?

Når fabrikkene er ferdig med å produsere de fysiske platene og boksene, sendt dem ut til de store distribusjons stedene, som igjen sender det til de mindre og mindre frem til det kommer på hovedlagret til butikken du skal bruke, og så ut i selve butikken.

De fikk RTM versjonen først for ca 3 uker siden, så du kan tenke deg at det vil ta litt tid før alt er på plass.

Så en måned kanskje, kanskje mer, kanskje mindre. Trolig mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...